Är det nån som vet om man kan modifiera denna diskant liknande
Seas H534/AX-2,5LTS?
På H1212 sitter det ju en liten transparant plast bricka på ca.12mm i diameter som diffusor!
Moderator: Redaktörer
Mixon skrev:Vifa PL22 verkar ju helt klart vara intressanta element. Ska dem delas aktivt?
Hur har du gjort avfasningen av baffeln?
RichardBivemyr skrev:Hallå där, Jag använder mig oxå av Seas H1212En mycket väljudande diskant enligt mig! Dock är det lite tråkigt med den fallande frekvenskurvan över 15KHz
![]()
Är det nån som vet om man kan modifiera denna diskant liknande
Seas H534/AX-2,5LTS?
På H1212 sitter det ju en liten transparant plast bricka på ca.12mm i diameter som diffusor!
skrutten skrev:Nej jag har inte knipsat gallren... har dock låtit göra en waveguide till seas diskanten men den är oprovad än. Om guiden blir bra så kommer nog gallret att ryka.
Mixon skrev:skrutten skrev:Nej jag har inte knipsat gallren... har dock låtit göra en waveguide till seas diskanten men den är oprovad än. Om guiden blir bra så kommer nog gallret att ryka.
Tänkte du skruva bort frontplattan eller fäster du waveguiden utanpå?
Anledningen varför jag frågar är för att jag är intresserad av att byta frontplatta på en H1212-diskant eller liknande utan risk för att domen följer med.
Användare som besöker denna kategori: Erik_Johansson, Froggy, Majestic-12 [Bot] och 88 gäster