Hjelp til NAD208 etter bytte av avbrente utgangsFETer

Hemmapulare debatterar lämpligen i detta forum.

Moderator: Redaktörer

eivindst

Hjelp til NAD208 etter bytte av avbrente utgangsFETer

Inläggav eivindst » 2015-06-07 23:58

For en tid tilbake tok min kjære NAD208 kvelden med en kraftig brummelyd i subwooferne mine. En rekke utgangsFETer i sluttrinnet gikk til de evige jaktmarker.Nye er satt på plass. Bias lot seg greit innstille til 11mV over R393. Rød led lyser ved oppstart og endrer ikke til grønt slik som forventet, selv etter tids drift. Utgangsreleer slår ikke inn.Kjølefinner blir normalt varme. Har også forsøk tilkobling til signalkilde og høyttelere, men ingen lyd igjennom (selvfølgelig etter som releene ikke slår til). Merkelig nok måler jeg 3mV offset på utgangsterinalene????De gamle utgangsrelene har blitt byttet ut. De var var ikke pene å se på, men ikke ødelagte??? Samtidig passet jeg på å bytte alle lytter på strømforsyningskortet. Har målt og det er ingen spenning som når fram til utgangsrelene(24V). Er i tvil hvor jeg skal fortsette å feilfinne. Regner med at det er et av sikringskretsløpene som søger for at utgangsreleene ikke får den nædvendige spenning, og jeg lurer hva det kan være som gir sikringskretsløpet beskjed om å "gripe inn". Det kan oså være selve sikringskretsløpet som også har "gått seg en tur" og er ødelagt. Hadde vært ok å kunne måle på utgangen FØR sikringskretsløpene for feks. offset. Mellom hvilke punkter og 0 volt kan jeg måle dette? Fint om noen er i stand til å vise til hvor på utgangsprintet eller på skjemaet dette kan gjøres.
Håper på hjelp. Håper på et fortsatt langt liv for NAD208.

Eivind Stillingen

Återgå till DIY-forum