Ang. modd av digitalt steg från PA-bas (Behringer B1500D)

Hemmapulare debatterar lämpligen i detta forum.

Moderator: Redaktörer

OA85

Ang. modd av digitalt steg från PA-bas (Behringer B1500D)

Inläggav OA85 » 2015-08-30 13:36

Hej!

Jag har ett par Behringer B1500D Pro 15" aktiva baslådor med till synes ganska kraftfulla slutsteg i. Dessa har jag funderat på att använda till något annat eftersom själva basarna är mer PA/disco än vad jag har användning för hemma.

Bilder på det hela: https://www.dropbox.com/sh/89dczeamm581 ... VLYaa?dl=0

Således har jag några frågor som jag hoppas kunna få svar på med er hjälp:

1. Är detta Behringers egna design eller har dom använt någon känd modul? Någon mer info tillgänglig?
2. Är det här bra slutsteg att utgå ifrån om man tex. vill modifiera dem?
3. Kan man använda detta för fullregister (med lyckat resultat) eller bara basdrift?
4. Vill dela för/slutstegsdelarna eftersom jag inte vill använda Behringers filter osv utan egentligen bara kunna mata med lågnivå på rätt punkt från ett annat försteg eller aktivt delningsfilter, vart är det i så fall jag ska dela upp det hela? Ta gärna en bild och ringa in den punkt där man ska fokusera. Självklart har jag mina aningar men har inte fördjupat mig i det hela än...

Tack på förhand! :)

OA85

Re: Ang. modd av digitalt steg från PA-bas (Behringer B1500D

Inläggav OA85 » 2015-09-05 22:18

Ingen som har något att bidra med?

Ska tilläggas att jag mailat med Behringers support och servicecenter och de släpper tyvärr inga kopplingsscheman hur som helst... :cry:

Användarvisningsbild
dac83

Re: Ang. modd av digitalt steg från PA-bas (Behringer B1500D

Inläggav dac83 » 2015-09-06 03:29

har ett par goda grogg i mig nu men ska förklara så gott jag kan, vet inte vad man rekommendera, med 90% säkerhet är den inte byggd för full register, antagligen inte värd att modifiera pga att behringer inte vill säga nåt om konstruktionen och att den är skapad för bas, tror det är bättre att du säljer dem som dom är och köper ett billigt PA steg och en bra bas istället och börjar om på nytt.

Återgå till DIY-forum