vi vill veta mer om hur det blev.
så snälla berätta.
gärna med bilder.
Moderator: Redaktörer
ljungberg_Sthlm skrev:Först provmontering av de utsågade bitarna
Limma, limma limma...
Montering och målning av lådorna svarta
Sedan spårade det ur....monterade baffel och provspelade med bredbandaren öppen och basen i lådan. Hittade även en kalkfärg på firman som jag provmålade...Ibland skall man hålla sig till det rekommenderade....
Det hela slutade med att jag sågade bort baffeln och monterade tillbaks bredbandaren. Låter faktiskt riktigt trevlig med den lilla kinaförstärkaren till datorn. Behöver absolut inget mer. Däremot är det en jäkla ljudskillnad om man jämför mot Fostex 4", lite skillnad på kvalité. Men överlag nöjd då dom gör sitt ändamål.
Perfector skrev:ljungberg_Sthlm skrev:Först provmontering av de utsågade bitarna
Limma, limma limma...
Montering och målning av lådorna svarta
Sedan spårade det ur....monterade baffel och provspelade med bredbandaren öppen och basen i lådan. Hittade även en kalkfärg på firman som jag provmålade...Ibland skall man hålla sig till det rekommenderade....
Det hela slutade med att jag sågade bort baffeln och monterade tillbaks bredbandaren. Låter faktiskt riktigt trevlig med den lilla kinaförstärkaren till datorn. Behöver absolut inget mer. Däremot är det en jäkla ljudskillnad om man jämför mot Fostex 4", lite skillnad på kvalité. Men överlag nöjd då dom gör sitt ändamål.
Du kan ju göra en låda till för fostex med en diskant då så får du det du kanske helst vill ha, en komplett högtalare med 2 element.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster