Jag går i tankarna att bygga platta basmoduler som alltså ska gå att sänka in i min dämpvägg som är ca 20cm tjock.
Målet är naturligtvis att få till en helt dold installation där modulerna inte syns alls

För att det ska fungera tillfredsställande så behöver lådorna ha ett yttre mått som maximalt 17cm på djupet så det sätter vissa krav på vilka element som går bra att använda

Tanken är att modulerna ska byggas som torn mellan golv och tak och med elementen på 1/4 måttet i höjdled.
Kapaciteten behöver inte vara enorm, men 4st 12" eller 6-8st 10" av bra mått och som är kapabla till infra bas känns som en lagom avvägning, halva målet med bygget är ju just att få infra bas hemma.
Jag har fått lite tips:
Scan-Speak 26W-4558t00 ger q 0,5 i 40 liter iso ? F3 35Hz
Scan-Speak 30W-4558t00 ger q 0,55 i 65 liter iso ? F3 30,86
Seas L26ROYD1004 ger q 0,37 i 40 liter iso ? fF 33
Dayton RSS315HF4 ger q 0,55 i 55liter med 90% iso F335
Ino w121
Mina krav då:
1: maximala yttre mått för en hel stapel: 17cm djup, totalt 244cm höjd, 60cm bredd.
2: minst 4st basar placerade på 1/4 måttet i både rummets bredd och höjd.
3: kapacitet som är prisvärd, alltså behöver det inte prestera värst på marknaden, bara det är prisvärt och låter bra !
4: Ska helst klaras att drivas med att 2kanal steg, så är det fler än 2moduler/ kanal så kan det vara bra om det är tämligen hög impedans.
Någon som kan komma med några tips på andra och mer passande element och/ eller har erfarenhet av någon dessa element och kan uttala sig om deras prestation ?!