dubbelhäftande kardborretejp

Hemmapulare debatterar lämpligen i detta forum.

Moderator: Redaktörer

Lasse-

dubbelhäftande kardborretejp

Inläggav Lasse- » 2016-05-28 17:45

Hej jag var till Hifikit idag och köpte mig ett par små högtalargaller av den mindre sorten tyvärr så fungerar det inte
med plastklammerna som jag hade med mig så jag fick tippset om att använda dubbelhäftande tejp med kardborreband
fast det glömde jag bort att fråga om dom hade om någon vet om det.

Så nu har jag sett att det finns på Clas Ohlson och på Kjell och Company men då måste jag klippa ner tejpen till
rätt storlek är det någon annan som också har tips om att använda dubbelhäftande tejp med kardborreband i mindre
storlek eller ?

mvh Lasse-

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Re: dubbelhäftande kardborretejp

Inläggav Bill50x » 2016-05-28 18:33

När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2016-05-28 18:55

Jag köper sådant på Klas Ohlson och det funkar jättebra. Det är lätt att klippa med sax.
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Lasse-

Inläggav Lasse- » 2016-05-28 18:58

Tack för hjälpen med länken till hikit och det räcker nog med 1 meter att köpa till gallren.

mvh Lasse-

Användarvisningsbild
Svante
Audiot!

Inläggav Svante » 2016-05-29 00:59

Dubbelhäftande kardborretejp? På ena sidan klister, på andra sidan klister och på tredje sidan kardborre då? :D :?: :roll:
Så länge har jag längat efter att loudness war skulle vara över. Nu börjar jag tro att vi faktiskt är där. Kruxet är att vi förlorade.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2016-05-29 01:26

Svante skrev:Dubbelhäftande kardborretejp? På ena sidan klister, på andra sidan klister och på tredje sidan kardborre då? :D :?: :roll:

På ena sidan klister och på andra sidan kardborre på respektive remsa. Egentligen är det 2 remsor med kardborreprincip som kan sättas ihop med kardborreprincipen d v s man sätter inte ihop limsidorna mot varandra. På baksidan av dessa båda respektive kardborreremsor finns det häftande lim och det fäster som berg mot de flesta underlag som är torra och rena. Så, på var detalj häftar man fast varsin kardborreremsa och sedan sammanfogas detaljerna med varandra via kardborreprincipen. Dessa kardborreband finns även att köpa utan häftlim på baksidorna.

Med vänlig hälsning
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
Alexi

Inläggav Alexi » 2016-05-29 02:24

Jagade tänkt fästa mina del ingsfilter mot lådan med sådana från Tesa, men de fäste inte på MDF. Däremot fungerar den bra för att hänga upp gardiner med vilket jag också använder den till.
Var med och grundade Faktiskt.se, men är inte involverad i nya .io

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2016-05-29 02:35

Alexi skrev:Jagade tänkt fästa mina del ingsfilter mot lådan med sådana från Tesa, men de fäste inte på MDF. Däremot fungerar den bra för att hänga upp gardiner med vilket jag också använder den till.

Skål! :)

Användarvisningsbild
Alexi

Inläggav Alexi » 2016-05-29 09:29

petersteindl skrev:
Alexi skrev:Jagade tänkt fästa mina del ingsfilter mot lådan med sådana från Tesa, men de fäste inte på MDF. Däremot fungerar den bra för att hänga upp gardiner med vilket jag också använder den till.

Skål! :)

:lol: skriva på telefonen utan glasögon var inte en bra idé, för då ser man inte vad autostavningen ställer till med.
Var med och grundade Faktiskt.se, men är inte involverad i nya .io

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2016-05-29 09:38

petersteindl skrev:
Svante skrev:Dubbelhäftande kardborretejp? På ena sidan klister, på andra sidan klister och på tredje sidan kardborre då? :D :?: :roll:

På ena sidan klister och på andra sidan kardborre på respektive remsa. Egentligen är det 2 remsor med kardborreprincip som kan sättas ihop med kardborreprincipen d v s man sätter inte ihop limsidorna mot varandra. På baksidan av dessa båda respektive kardborreremsor finns det häftande lim och det fäster som berg mot de flesta underlag som är torra och rena. Så, på var detalj häftar man fast varsin kardborreremsa och sedan sammanfogas detaljerna med varandra via kardborreprincipen. Dessa kardborreband finns även att köpa utan häftlim på baksidorna.

Med vänlig hälsning
Peter

Utan häftlim är det inte tejp. Men finns det en variant med bara häftning på ena sidan?
Konceptartist Serenia på Spotify/ Youtube etc.
Rester o.dyl. som Nattlorden

Användarvisningsbild
rikkitikkitavi
Good loudness

Inläggav rikkitikkitavi » 2016-05-29 10:17

Dubbelhäftande på båda sidor OCH kardborreband. Låter som om den fastnar på ALLT utom det den skall sitta på...

Lasse-

Inläggav Lasse- » 2016-06-05 19:38

Jag borde ta patent på den här metoden på att sätta fast runda högtalartaller utan att behöva anvånda sådanna där
plastklammer som man klämmer fast gallret med en svart skruv och det ser fult ut ibland när det ser osymetriskt ut
stort och litet ut visseversa.

mvh Lasse-

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2016-06-05 20:37

Lasse- skrev:Jag borde ta patent på den här metoden på att sätta fast runda högtalartaller utan att behöva anvånda sådanna där
plastklammer som man klämmer fast gallret med en svart skruv och det ser fult ut ibland när det ser osymetriskt ut
stort och litet ut visseversa.

mvh Lasse-

Go for it! 10% av inkomsterna till faktiskt, så gör vi det inte först. :mrgreen:
Konceptartist Serenia på Spotify/ Youtube etc.
Rester o.dyl. som Nattlorden

Återgå till DIY-forum