Moderator: Redaktörer

Perfector skrev:Jag ser att det står på kretssidan vilka element som avses i rutorna med text m- osv.
Här kan info finnas, men du måste logga in för att se dom
VresiBerba skrev:Anledningen att jag vill ha en korrekt skiss är egentligen mest på grund utav nyfikenhet, men också att jag vill kunna beställa de mest lämpliga komponenterna för position. Till exempel kommer jag köra med matchade och dyrare komponenter i signalvägen medans det kan bli lite billigare för parallella notch-filter och dylikt.
Detta gäller bara kondensatorer och motstånd, spolarna tänker jag inte röra. Jag tänker också bara köra med originalvärden.
VresiBerba skrev:Perfector skrev:Jag ser att det står på kretssidan vilka element som avses i rutorna med text m- osv.
Här kan info finnas, men du måste logga in för att se dom
Logga in? Vad menar du?
Perfector skrev:Jag skulle nog säga att det d u behöver göra är att mäta komponenterna så du får samma storlek och sedan bara byta.
då vet du att dom får plats på kortet.
Perfector skrev:Jag fick det, man måste tydligen vara medlem i det forumet för att kunna se bilderna (2 stycken).
Lite fånigt kan tyckas.
platon1980 skrev:Säkert inget fel på komponenterna heller, jag hade aldrig bytt något om det inte vore för att konstruera om filtret.

VresiBerba skrev:Bara kolla innan jag beställer så jag inte gör fel nu, det är väl 5.6uf som sitter i serie med diskanten? Alltså, jag fattar ingenting, jag har aldrig haft problem med detta innan, antar att jag börjar bli gammel![]()
[ Bild ]
VresiBerba skrev:Bara kolla innan jag beställer så jag inte gör fel nu, det är väl 5.6uf som sitter i serie med diskanten? Alltså, jag fattar ingenting, jag har aldrig haft problem med detta innan, antar att jag börjar bli gammel![]()

Fostex skrev:Oh sheiße vilken konding!![]()
Upplever du någon förbättring?
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 17 gäster