Halloj!
Det här blir min första tråd här på faktiskt även om jag läst forumet rätt länge, fantastiskt mycket bra trådar och kompetenta personer!
Jag och en polare håller på att bygga oss ett par nya subbasar och nu återstår förberedelserna till monteringen av elementen där vi har vissa funderingar.
Högtalarna i fråga det handlar om är Dayton Audio RSS390HF
Normalt sett har jag använt antingen mutter på baksidan i de fall jag har haft möjlighet till att komma åt baksidan, i andra fall islagsmuttrar där den möjligheten in funnits.
Nu verkar det dock vara så att konstruktionen på dessa högtalare är väldigt tight runt monteringsringen vilket inte ger mycket gods att skruva i, än mindre slå in islagsmuttrar i, kommer inte heller åt baksidan då lådan är sluten
Det är ju en relativt vanlig bas så detta problem måste andra ha stött på med? Hur har ni löst det?
Ett alternativ vore ju att ha en ring runt på baksidan i metall men för tillfället har jag inte direkt något möjlighet att tillverka något dylikt, någon annan idé har varit att hitta åt något metallbit med mutter, i typ en trekant med muttern i ena hörnet och hål i de andra som man kan fästa i baffeln på baksidan, har dock inte lyckats hitta något färdigt användbart där heller.
Ett sista alternativ är att tillverka nya bafflar som är urfrästa efter graderna som korten lutar men de känns inte heller så lockande
Bifogar bilder på hur det ser ut när det är urfräst och borrat
Tack på förhand!