Uppdaterar min tråd med lite bilder för att få er sugna på att säta fräsen i mdfplattorna..
Ps. Någon mer än jag som har bekymmer med islagsmuttrar?? mina vill verkligen inte sätta sig och slutar som en lågvarvig fräs när jag skall skruva i dem.. Ska byta till träskruvar med torx-huvuden.
Nya bilder i tråden..
Lite om experiment, jiggar och utfräsning
enjoy...
kommentarerna bara rasar in..
så för att lugna alla så matar jag in 2 nya bilder.. Så här är det tänkt att se ut när jag är färdig.. fram och bakifrån.. samt hur mitt filter är tänkt att se ut.
Från början tänkte jag mig en 2vägs närfältsmonitor som jag kunde ha till datorn för musikredigering men efter lite påtryckningar och en partsexpressbeställning blev det en fullrange golvhögtalare...
test:
ser ut som skit men jag var ganska nöjd med ljudet..
en hög med filter.. för att göra det enkelt att överskåda vad som är kopplat till vad så gör jag 3 separata filter.. använder inga av kortets egna löbanor utan har dragit 1.5mm solid ledare mellan komponenterna.
kablaget är partvinnade 1.5mm flertrådig gummikabel.
just nu är den slutgilltiga lådan i detta skicket. Tillsågat men inte utfräst.
mer bilder kommer... vill ni se alla bilder på projektet hittils så kan ni gå in på http://hem.bredband.net/b464240/index.htm
kommentarerna bara rasar in.. så för att lugna alla så matar jag in 2 nya bilder.. Så här är det tänkt att se ut när jag är färdig.. fram och bakifrån..
samt mitt lilla filter.
kan även meddela att mitt roligaste verktyg är helt otippat : överhandsfräsen..
Hålen tillfrästa och klara
och diskanterna kommer att bli "lite hornladdade"
Närbild..
Tyvärr var min hemgjorda jigg lite för snäv när jag gjorde hålen för den undre basen.
den hemgjorda jiggen.
och fast på fräsen..
Och för att öva lite på att göra avfasningar så började jag såga lite i en av test lådorna... Låter bilderna tala för sig själva..
och efter att gått loss som en galning så blev det såhär...
jag ser ett sidoprojekt för en helt galen centerhögtalare..
och som vanligt finns alla bilder att avnjuta på min hemsida..
http://hem.bredband.net/b464240/