Mitt förra slutsteg, Alto Mac 2.4, har dött.. Inget ser trasigt ut och steget startar men protectionlampan slocknar inte och det kommer ingen signal.
Steget är dels tungt (25kg) vilket gör det dyrt att skicka och dels bor jag i hifi-sveriges svarta hål så att försöka skänka iväg det är nog fruktlöst..men det innehåller
ju rätt mycket prylar så tycker det vore synd att slänga..
Då kom tanken på att bygga en class D-stärkare.. Jag har ju låda, kontakter, en enorm trafo, kylflänsar osv i lådan så kan jag använda mig av befintligt material, smacka
i några lämpliga moduler och voila: Ha något som funkar?
Lådan innehåller ju alltså trafo, strömbrytare, ingångar, högtalaranslutningar, nätbrunn, kylflänsar osv..
Vad behövs mer, förutom själva förstärkarmodulen?
Tips på kul moduler skulle vara nyttigt med, fullregister eller bara basdrift spelar ingen roll då poängen snarare är att ha något kul att pilla med än maximal kvalitet.
Har redan en stabil marantz som driver frontar och ett iNuke för basarna och att jag ska kunna bygga något som bättrar det ser jag som otroligt..
..men det är klart.. Ett stereosteg som kan konkurrera med receivern i ljudkvalitet och som lämnar mer kraft och kontroll vore ju inte fel..
Så här ser det ut:

Helt grön på detta, så all input uppskattas (även sådana som talar om att amatörer ska inte bygga förstärkare utan ägna sig åt vad de klarar av..*s*).