Moderator: Redaktörer
Talspolen skrev:Jag fegade med borrningen och lämnade in skivorna till glasmästaren. Hålen borrades till 32mm i diameter.
Jag använde Acrifix 116 lim och det fungerade mycket bra. Ett lite tjockare lim som smälter ihop materialet (kemisk svetsning?) och man behöver inte vara rädd för att råka söva sig själv![]()
Blev snyggt. Det jag ångrar är att jag borde ha gjort en flampolering av kanterna istället för att ha slipat kanterna(matt yta).
Talspolen skrev:Hittade lite kladd från maskeringstejp på akrylen. Kan jag använda t-sprit för att torka bort utan att skada akrylplasten?
Talspolen skrev:Det var ett intressant förlopp som jag gärna slipperJag tog en bomullsvante som jag gnuggade på fläcken så det smetades ut och sedan fastnade i vanten. Funkade fint.
darkg skrev:I ögonvrån ser jag att alkoholproblemen (Talspolen skrev:Det var ett intressant förlopp som jag gärna slipperJag tog en bomullsvante som jag gnuggade på fläcken så det smetades ut och sedan fastnade i vanten. Funkade fint.
) särskilt hänger ihop med flampolering - faktiskt ändrar flamning ytkemin, man kan flamma svårlimmade plaster så att de går bättre att limma. Jag tror att den blir lite polär. Så oflammad akryl kanske tål spriten. Känns ju dumt att testa på din huv dock
Talspolen skrev:Hittade lite kladd från maskeringstejp på akrylen. Kan jag använda t-sprit för att torka bort utan att skada akrylplasten?
Bjorn_ skrev:Kloroform, är det etanol ni menar då? För det finns det ju i startgas... sen kanske den är blandad med olja eller något så det kanske inte funkar i alla fall, mest nyfiken
Användare som besöker denna kategori: Conny och 16 gäster