Ljudtransparent tyg framför ljudtransparent bioduk

Hemmapulare debatterar lämpligen i detta forum.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
blacklabel

Ljudtransparent tyg framför ljudtransparent bioduk

Inläggav blacklabel » 2017-11-22 01:15

Hej,

jag har en ljudtransparent ramspänd duk (Seymour) som jag mycket nöjd med. Rummet går att mörklägga ganska bra men tyvärr kommer det in lite ströljus och jag störs av att duken "syns" när jag sitter och lyssnar på musik. Jag kan förvisso fälla upp den i taket men det är lite meckigt och dessutom täcker den då min darttavla :-) Jag skulle vilja få till en känsla av en mörk yta framme isället för en ljus. Dessutom blir det lite skydd för duken när klumpiga släktingar snubblar omkring i rummet. Vad tror ni om att något svart ljudtransparent tyg typ lycra framför duken? Eller tror ni att det försämrar ljudet markant? Kör f.ö med pi60 som frontar.

edit. Särskrivning
Senast redigerad av blacklabel 2017-11-22 01:30, redigerad totalt 2 gånger.
Det finns två sorters politiker: de som kan prata strunt över vilket ämne som helst och de som över huvud taget inte behöver något ämne.

Användarvisningsbild
darkg
Ljushuvud

Re: Ljud transparent tyg framför ljud transparent bioduk

Inläggav darkg » 2017-11-22 01:26

Har du alltså darttavlan i taket?

Jo, det går säkert utmärkt att sätta tunt tyg framför skulle jag tro.
Don’t just do something, sit there.

Användarvisningsbild
blacklabel

Re: Ljudtransparent tyg framför ljudtransparent bioduk

Inläggav blacklabel » 2017-11-22 01:31

Precis. Jag ligger i soffan och siktar upp i taket ;-) Närå jag har ganska lågt i tak och dukrackaren hamnar lite i skottgluggen.
Det finns två sorters politiker: de som kan prata strunt över vilket ämne som helst och de som över huvud taget inte behöver något ämne.

Användarvisningsbild
darkg
Ljushuvud

Inläggav darkg » 2017-11-22 01:39

blacklabel skrev:Precis. Jag ligger i soffan och siktar upp i taket ;-)

Precis vad jag såg framför mig, lite slökastande i reklampausen, kanske med en och annan medelsvår pilskada i kroppen pga ogynnsamma studsar. #YOLO
Don’t just do something, sit there.

Användarvisningsbild
Helmut

Inläggav Helmut » 2017-12-05 02:18

Finns visst ett raffigt baddräktstyg som folk använde till filmduk. Kommer inte ihåg vad den hette men den finns i flertalet tygbutiker. Frågar man efter baddräcktstyg som går att stretcha ut till dubbla bredden så att den går att använda framför en högtalare tror jag att man slipper bli klassad som transa i tygbutiken. Har köpt den i flertalet färger och expediterna verkar betrakta mig om en normal människa när jag förklarat att jag ska ha den framför en högtalare som ska släppa igenom ljudet.

Användarvisningsbild
Belker

Inläggav Belker » 2017-12-05 08:17

Tror jag hellre blir klassad som transa än den ljudnörd jag är. Iaf om man ser till vad som pågår på Hififorum Sverige och liknande astrololigrupper på facebook.

Återgå till DIY-forum