Gruppköp Stereo Integrity 2017 är Inställt!!!

Hemmapulare debatterar lämpligen i detta forum.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Adhoc

Re: Gruppköp Stereo Integrity startat - Anmäl intresse!

Inläggav Adhoc » 2017-11-07 00:18

boom skrev:
Adhoc skrev:Tullen handlar om små pengar, oavsett om man tar in dom med korrekt tarriffnr (högtalarelement) eller inte. Blir mindre än 70:- /st om inte frakten är helt felberäknad. (Vad reservdel får för tarriffnr och procentsats vet jag inte.)

Frakten skall räknas i svenska pengar när man använder tullguiden.

Ja. (?) Och … vad vill du säga egentligen med vad du skrev? Tull beräknas på hemtagningskostnaden (leverantörens prislapp + fraktkostnaden för att grejorna ska komma till svenska gränsen), därefter blir det moms på den totala pengen som baseras på dagskursen när tulldeklarationen sker. Inga konstigheter precis. Hämtar man inte upp pallen själv, kan det bli speditionskostnad till terminal, står pallen längre än en ca 1 vecka där, brukar terminalavgift tillkomma.

”Faran” som jag ser det, är inte en tullsats med någon procentsiffra hit eller dit. Jag skulle vara mer orolig för vad som händer med valutakursen mellan idag och ett par månader framåt när pallen ankommer Sverige. F.n. går amerikansk ekonomi bra, arbetslösheten går ned och Federal Reserve har höjt räntan sedan i våras (2 ggr tror jag). Det betyder normalt att dollarkursen går upp med viss fördröjning. Sista månaden med 3%, sedan i 6/9 med 5,5%. Kollar man in ett 6 månadersdiagram är trenden uppåtgående igen för dollarn: https://rl.se/valutor Å andra sidan, den kan ju gå ned också … :wink:

Användarvisningsbild
dac83

Inläggav dac83 » 2017-11-08 22:02

Tyvärr så fick jag ett tråkigt mail idag, HT18 basarna hade tydligen sålt väldigt bra senaste tiden och dom har nästan sålt slut idag och med bara 10st kvar så fick jag frågan om jag ville köpa dom på en gång och skicka men eftersom att priset per styck skulle bli betydligt högre då och eventuellt senare tilläggs beställning skulle också bli dyrare valde jag att säga nej till de 10st och frågade när nästa container med fler basar kommer men har inte fått svar än.

En liten gissning är att det borde ta minst några veckor till, innan det anländer fler basar och vi får helt enkelt avvakta.

Grom

Inläggav Grom » 2017-11-09 15:39

Det var tråkigt! Men man får se det positivt, mer tid att bygga lådor och införskaffa elektronik :)

Användarvisningsbild
dac83

Inläggav dac83 » 2017-11-13 23:12

Riktigt dåliga nyheter tyvärr, jag frågade om när nästa sändning med basar anländer till dom och får detta svar: "Unfortunately, we are stopping production of this woofer. that was the last run."

Jäkla skit rent ut sagt, vi får blåsa av hela grejen tyvärr och jag frågade om det kommer en ersättare till ht18, får se om det kommer något någon svar och har vi tur kanske dom gör något nytt och ännu bättre.

Användarvisningsbild
linusnordin

Re: Gruppköp Stereo Integrity 2017 är Inställt!!!

Inläggav linusnordin » 2017-11-13 23:30

Det var ju riktigt surt! :(

boom
Semesterfirare

Inläggav boom » 2017-11-14 17:43

Ett hot tips i smolken https://www.mach5audio.com/product/ixl- ... 30ab3-cd60
Sen betalar man i Kanada dollar = billigare sen betalar man ingen tull i mellan Kanada och Sverige ännu billigare :D
Så maila och se hur långt i produktionen han är på dom .

Användarvisningsbild
RogerGustavsson

Inläggav RogerGustavsson » 2017-11-14 19:52

Vadå ingen tull mellan Kanada och Sverige? Mig veterligt tillhör inte Kanada och Sverige samma tullunion.

boom
Semesterfirare

Inläggav boom » 2017-11-15 11:22

RogerGustavsson skrev:Vadå ingen tull mellan Kanada och Sverige? Mig veterligt tillhör inte Kanada och Sverige samma tullunion.

Finns att läsa på första sidan .

Användarvisningsbild
steveo1234

Inläggav steveo1234 » 2017-11-15 12:23

dac83 skrev:Riktigt dåliga nyheter tyvärr, jag frågade om när nästa sändning med basar anländer till dom och får detta svar: "Unfortunately, we are stopping production of this woofer. that was the last run."

Jäkla skit rent ut sagt, vi får blåsa av hela grejen tyvärr och jag frågade om det kommer en ersättare till ht18, får se om det kommer något någon svar och har vi tur kanske dom gör något nytt och ännu bättre.

Oväntat. Först tillverkar de en liten serie med DS4-18 men slutar direkt eftersom efterfrågan är för liten. Sen följer HT18 samma öde.

Jag får väl vara glad att jag fick tag på två av de förstnämnda för de är grymt bra för priset...
You are entitled to your own opinion. You are however not entitled to your own facts.

Användarvisningsbild
darkg
Ljushuvud

Inläggav darkg » 2017-11-15 13:05

Angående tull skriver Mach 5 Audio i Kanada mycket riktigt "The Canada-European Union Comprehensive Economic and Trade Agreement (CETA) is now in play. EU residents no longer have to pay duties on Canadian-made products, which include Mach 5 subs!".
Don’t just do something, sit there.

Användarvisningsbild
RogerGustavsson

Inläggav RogerGustavsson » 2017-11-15 14:00

http://ec.europa.eu/trade/policy/countr ... es/canada/

"CETA entered into force provisionally on 21 September 2017. National parliaments in EU countries have still to approve it before it can take full effect."

Undrar om det avtalet är hemma? Tullen borde väl veta?
Nu är väl tullsatsen på 5% eller så? Det blir ändå 25% moms på vara med frakt.

Användarvisningsbild
darkg
Ljushuvud

Inläggav darkg » 2017-11-19 02:21

"I enlighet med artikel 1.1 i rådets beslut av den
28 oktober 2016 om provisorisk tillämpning av avtalet tillämpar EU avtalet provisoriskt i avvaktan på att de förfaranden
som är nödvändiga för dess ingående avslutas, med förbehåll för [ditt och datt]"

http://www.tullverket.se/download/18.5c ... mpning.pdf
Don’t just do something, sit there.

Pinhead75

Inläggav Pinhead75 » 2017-12-21 07:29

Hej har fått lite inside info om b2s satsning på nya produkter 2018! Har tjatat på Jay om att göra en bas till Svenska folket dvs oss på hifi sidan som passar till bio och musik. Tipsade honom att det är mest prisvärda produkter utan flashiga kevlarkoner mm som går hem. Det kommer en 15" till att börja med och antagligen kommer det säljas direkt via b2 fast under ett annat produktnamn av olika anledningar som att tex brl tar ett väldigt högt pris för b2s pridukter. Kontakta honom och hör med pris och tips på parametrar sim är så poppis här haha :D och hur utvecklingen går mm. Mvh Håkan
Sweet like Danish

Föregående

Återgå till DIY-forum