Har ett par Magnapan Mg 3 or med trasiga diskanter. Funderar på att renovera diskanterna. Var i kontakt med ett företag som säljer Magnapan och på förfrågan om det finns reservtråd fick jag svaret att jag skulle få 30 % rabatt om jag istället köpte ett par nya. Efter rabatten skulle priset hamna på ca 13000:-. Tycker att jag till det priset hittar andra högtalare som passar mig bättre men vill ändå inte skicka mina Magnapan till återbruket.
Någon som vet om man kan få tag i aluminiumtråd som passar till Magnapan diskanterna. Har sökt på nätet men aluminiumtråd med en diameter på någon tiondels mm verkar vara svår att få tag på. Funderar på om det skulle gå att använda koppartråd istället och då använda koppartråd som har en diameter som bara är hälften så tjock och välja en längd så att impendansen blir den samma.
En av mina självutnämnda experter påstår att aluminiumtråd är ett skitmaterial och att tunnare koppartråd är ett bättre alternativ eftersom aluminiumtråden kommer att oxidera och ganska snart kommer att gå av där syret kommer åt tråden.