Får ej basta till att fungera.

Hemmapulare debatterar lämpligen i detta forum.

Moderator: Redaktörer

MathiasJK

Får ej basta till att fungera.

Inläggav MathiasJK » 2018-01-17 00:43

Hallå!
Jag har problem med basta..

När jag startar programmet och skriver in seriekoden som ska ge en tillgång till filmversionen so går det inte att klicka okej.. Och när jag klickar på din tutorial stänger basta av sig helt så jag får börja om från början.

Jag har försökt nu ca 10ggr men samma sak händer om o om igen.

Är det nån som är datakunnig som kan hjälpa mig? Jag är allt annat än datakunnig men följa en beskrivning kan jag däremot, men det hjälper ju föga när inget händer eller programmet startar när jag följt beskrivningen..

Vore väldigt tacksam för hjälp då bästa enligt mig är det absolut bästa programmet för att simulera baslådor i.

Basen/barerna ska betala inom kort, dvs nån vecka så jag hade verkligen behövt hjälp.. Snarast.

På torsdag den 18:e ska jag åka och hälsa på min får som är möbelsnickare och tank2n var att lådorna skulle byggas då eftersom han har alla verktyg och i stort sett ett komplett snickeri.

Hjälp mottages väldigt tacksamt!!

//JK
Söker element:

P21LTS, HDS 830869, SS22W/8534, CA22RNX alt Ino 8" element lämpligt för att mötas mot diskant.

Användarvisningsbild
AndreasArvidsson
Admin emeritus

Re: Får ej basta till att fungera.

Inläggav AndreasArvidsson » 2018-01-17 00:49

Jag vet att jag haft problem med att koden inte accepteras om programmet inte körs som administratör.
Testa med att högerklicka på basta.exe och välj "öppna/kör som administratör" eller vad det nu står på svenska.

MathiasJK

Inläggav MathiasJK » 2018-01-17 01:04

Jag har testat det..

De skumma är att bästa funkade för nån vecka sen men nu helt plötsligt kommer jag inte ens in på professionen.. så fort ja klickar ok stänger basta ner helt..

Väldigt konstigt då den gamla märken till data inte ens använts sen sist ja lekte i bästa.. den här inte ens vart igång sen dess..
Söker element:

P21LTS, HDS 830869, SS22W/8534, CA22RNX alt Ino 8" element lämpligt för att mötas mot diskant.

MathiasJK

Inläggav MathiasJK » 2018-01-17 09:34

Är det någon som vet va de kan vara?? Behöver simulera för nästa vecka byggs de subbar..

Min data går inte att koppla upp på nätet så därför ligger den mest, men ja lekte lite i bästa för ca 2 v sen, skrev in seriekoden och allt å de fungera perfekt.

Nu, när ja skriver in serienummer så kommer en ruta upp där de står basta unlocked, men basta stänga av direkt!! Väldigt irriterande då datan inte harr nåt så ja kan ladda ner nåt annat program...

Finns det nån basttakunnig som kan hjälpa mig??

Z//JK
Söker element:

Användarvisningsbild
UrSv

Inläggav UrSv » 2018-01-17 09:36

Har datorn ingen USB-port som du kan använda för att installera ett nytt program?
Jag har tyvärr inte tid just nu, jag ska göra ingenting en stund...

Användarvisningsbild
paa
Sökaren

Inläggav paa » 2018-01-17 10:07

Om det är kris att simulera din subwoofer, och du inte behöver mer än lådsimulering så kan unibox408 kanske rädda dig.
Den är skapad i excel, så det måste man ha, men sen är det inga koder eller avgifter:
http://audio.claub.net/software/kougaard/ubmodel.html
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005
Numera pensionär.
Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.

Återgå till DIY-forum