Moderator: Redaktörer
Renobo skrev:Behöver ett par högtalare som skall försvinna bakom gardiner. 15 cm tjocka. Zigmahornet ser ju ut att funka eller...
Talspolen skrev:Zigmahornet(eller Zigmatornet?) var mina första hembyggda högtalare. Lät fruktansvärt dåligt och helt klart på topplistan över dåligt ljudande högtalare. Sedan byggde jag ett par Buschhorn med samma element. Mycket roliga att bygga, mindre roliga att lyssna på. Jag hade fått för mig att bredbandiga envägs-högtalare var det man skulle satsa på för välljudHängde massor på diyforum.com där det snackades så gott om bredbandare. Nä, tror det finns betydligt bättre alternativ men vågar inte rekommendera ett par. Är dåligt insatt vad det finns för braiga DIY högtalare och har inte byggt något sedan Buschhornen utan kört fabriksbyggda högtalare istället(de senaste 15 åren!).
ante_77 skrev:Själv har jag Neat Iota och dom låter enligt mig utmärkt.
Hur det blir om man placerar dom bakom en gardin vet jag inte.
Sedan finns Iota Alpha och Iota Xplorer, fast då blir det strax över 15cm
DQ-20 skrev:Renobo skrev:Behöver ett par högtalare som skall försvinna bakom gardiner. 15 cm tjocka. Zigmahornet ser ju ut att funka eller...
Bosso-Mupps "lagda på sidan"? De är ca 22 cm djupa med standardplacering men bara 12 cm om man "lägger dem ned" s.a.s. Det finns säkert någon som har ett par tomlådor över på Faktiskt.se med tanke på hur många som har producerats.
/DQ-20
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], Mata och 25 gäster