Ja. Nästan byggd så, hemma i mitt vardagsrum men dom är inte till salu

Finns en taskig bild på medlemspresentationer.
Lite salondörrsaktigt, alltså utan lås och handtag, då "dörren" först var en takabsorbent som hängde i kedjor i ett mindre rum i källaren. När jag satte igång i vardagsrummet, lyfte jag bort pardörrarna med glasrutor och satte över gångjärnen till absorbenten. Klart, -piece of cake!
Konstruktionen är enkel:
Ramverk av råplan 75x22 (eller annat djup mot glasfiberns tjocklek) i lämplig höjd och bredd, sätt dit 1 eller 2 tvärslåar så ramen inte blir ginglig.
Spika fast list 30-40x8 mm runtom ramens ena sida, så ca 8-18 mm sticker in i ramen och blir "mothåll" mot glasfibern.
Fyll ramen med glasfiber
Spika fast list 30-40x8 mm runtom ramens andra sida. Nu ligger glasfibern på plats och du får en 8 mm luftdistans så tyget inte bullar sig utan kan bli snyggt sträckt.
Häfta fast något lämpligt, tjusigt tyg på listerna runt ramen.
Nubba fast hörnlist/L-list runtom ramen utanpå det renskurna tyget
Skruva fast gångjärnen.
Sammanfogningen av hörnen kan göras på insidan av ramen med vanliga 90 graders byggbeslag, kexas, geras eller sinkas beroende på vad man har för verktyg.
Tog mig några timmar per styck att få ihop. Kostnad = låg, råplan ca 10:-/m, lister 8-12 kr/m, byggbeslag 5-10 kr /st, tyg = ? /m^2, gångjärn lånas från gamla dörrarna, glasfiber hade jag sedan tidigare i överskott.