Fötter till Thoréns skivspelare

Hemmapulare debatterar lämpligen i detta forum.

Moderator: Redaktörer

ronnyx

Fötter till Thoréns skivspelare

Inläggav ronnyx » 2006-02-15 20:21

Jag håller på att byta bottenplattan till min Thoréns TD 160 och behöver nu förslag på fötter till den. Då det är en fjädrande konstruktion fungerar inte dämpkuddar och gummi är nog inte heller ett så bra material så vad kan då användas till denna skivspelare ??

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2006-02-15 23:40

Styvare gummi med matchgodkända puckar så att spelarn kommer upp lite och får lite mer pondus. Så har jag det. :)

Bild

Tror inte det är ngn fara med gummifötter om de är relativt hårda, som ett dörrstopp ungefär. Såna fötter finns ju både i svart och grått hos Clas i Sjön. Bara de inte är relativt mjuka för då sätter man hela upphängningen ur spel. Värt att testa är uppochnervända spikes, med spetsen uppåt. Men gummi fot och puckar funkar som en smäck till min Thorens. Dessutom billig lösning.
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

ronnyx

Inläggav ronnyx » 2006-02-16 09:42

tack för input Vee-Eight. Puckar är kanske inte helt fel. Undrar om det finns lite mindre junior puckar kvar i Sportaffärerna ??

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2006-02-16 10:38

Det finns de små övningspuckarna, antagligen för juniorer. Hittade mina på ICA Maxi för ca 14:- eller så.

Nu har jag ingen tro på att just puckarna skulle ge ngn ljudupplevelseförbättring, men det ser ju klart snyggt ut. På håll iaf. 8) :wink:
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

Användarvisningsbild
Kaha

Inläggav Kaha » 2006-02-16 11:33

Jag kör med tre Josephs Feet under min skivspelare med flytande upphängning.

Fördelen med dem är att de går att skruva in i de gamla skruvhålen dels så sitter de kvar när man flyttar spealare oc dels så kan de användas för att finjustera att skivspelaren är "i våg".

(Något OT: Jag kör helt utan bottenplatta)

Återgå till DIY-forum