Sen har vi sladdstället som är original med DIN-kontakt. Sladden är oroväckande stel på sina ställen och jag skulle gärna byta DIN mot RCA-kontakter. Jag testade att löda dit en vanlig RCA-kabel men den plockade upp störningar som en antenn. Jag skulle även vilja integrera en jordsladd lite snyggt. Jag vet inte vad som är bäst men jag gissar att en tvåledad kabel med skärm, en per kanal där två ledare används för L+ och R+ och de andra två för LG och RG, Skärmen från båda ledningar tänkte jag koppla dit tonarmen jordas i ena änden samt till en gemensam jordsladd i andra änden. Det är inte aktuellt med någon mini-DIN eller motsvarande i tonarmsänden utan jag löder kablarna direkt i plintens lödstöd.
Frågan nu är förslag på lämplig sladd samt var kan man få tag på "lös skärm" typ kabel-sleeve som jag skulle vilja trä över respektive ledare från RCA-kontakten (utan kontakt) upp till den punkt där jag fäster den gemensamma jordsladden? Alternativet är kanske att låta skärmen gå hela vägen ned och dra ut två jordsladdar att fästa i stärkaren i stället för en gemensam? Åsikter, erfarenheter, förslag?