Så nu är den på plats och besvikelsen är enorm. basen i sig är ett prestanda monster men jag får helt enkelt inte in ljudet i kupen. i bakluckan är basen sjuklig, med stegets boost funktion klättrar den lågt ned. medan jag satt inne i bilen med stänga dörrar och tyckte basen var medioker satt frugan inne i huset 100 meter bort och undrade vem som dragit igång en fest någonstans med så hög musik tidigt på dagen.
för att strö salt i såren så blickar alla lampor i takt med basen OCH lambda lampan har börjat lysa vilket jag tror beror på strömfall. spelade rätt hårt i flera minuter och lungt ett bra tag innan det med steget var iskallt, kan verkligen rekommendera klass D steg, speciellt i en bil.
så nu är frågan om jag ska:
1. kasta in handduken och skaffa basar under sätet, har ju redan steg och allt även om det är overkill för sådana system men hellre för hög än för låg effekt. bas lådan kommer jag säkert få användning för en annan dag.
2. eller försöka bygga en ram som "leder" basen in i kupen, frågan är hur lyckat det brukar vara?
3. Ställer basen upp i baksätet och spänner fast den med bältet och säger till alla att det är min släkting.
i en coupé eller kombi skulle den här lådan vara perfekt.
väldigt kluven. om jag väljer väg 2 så innebär det nog ingrepp i bilen vilket jag helst undviker då det inte är en rostburk utan rätt fin.
Om basarna kan jag bara säga monster dom tuggar i sig effekt och låter bra när dom gör det också, spelar högt och tydligt(om man inte befinner sig i kupen).
.
helt ärligt trodde jag inte det skulle vara ett problem att få in basen i kupen med så mkt effekt och tryck. har skidluckan öppen och basen ställd mot den.