I min huvudtråd eller vad man skall säga skall det allt finnas info, men kort sagt, jag tog upp ett par hål i vardagsrumsgolvet, djupet var redan fastsatt då jag vill kunna dölja alla högtalare, bredden mellan manifolden blev satt efter bredden på prylbänken ( två enheter i bredd ) då jag vill ha tvn såpass lågt ner, ( vill absolut inte behöva titta uppåt på bilden ) det medger även att kunna testa med center framöver, även om den hamnar ganska högt, men möjligheten finns.
Smockade i fyra element i dom två manifoldsen, elementen riktade rakt fram mot lyssningsplats.
Detta funkade långt över förväntan, även om det drevs med ett väldigt litet steg!
Kom över ytterligare två ib element, dessa hamnade i toppen på ”lådan”
Fick även testat med ett lite kraftigare steg till dessa två basar ( men inte tillräckligt kraftigt, klipplampan lyser lite för ofta ) men nu började det hända saker.
För ett tag sen så kom ”pojkarna” över på käk och dricka, som en händelse så kom ett Behringer ep4000 med, det kopplades in till dom fyra elementen som fått fjutteffekt sen innan.
Nu blev det roligt på riktigt!
Parkettkrullet kom som på beställning, satt i soffan och fnissade som en kissnödig fjortis vid flertalet tillfällen
Det roliga i kråksången var att soffan hade flyttats bak vid något tillfälle under kvällen = basnivån sjunker betydligt och inte alls lika jämn nivå.
Nu är soffan där den skall stå och nivån på subbarna har kunnat sänkas rejält mycket.
Skulle dock inte ha några som helst problem med att köra fyra, eller varför inte sex element till enbart för att kunna låta dom kunna gå på halvfart då man känner för att gasa på.