Lådorna är på 1,2 liter och även om jag haft dem ett tag, så var först nyligen de här tolv kom upp i rummet. De sitter 3 parallellkopplade per kanal.
[attachéens=1]C4D84723-D063-4134-AA31-49993F630B46.jpeg[/attachment]
Moderator: Redaktörer
petersteindl skrev:Looking good!Torpanläggning eller stadsanläggning?
Med vänlig hälsning
Peter
NADifierad skrev:Snygga lådor.
Är det något du fått specialtillverkat?
Och är det de berömda 20 ohms Tangbandselementen?
Nattlorden skrev:Något billigt, men snyggt skräp som uppgraderas?
-Roger- skrev:Haha, läste "12subbar blir 10 till". Tyckte de verkade lite klena....
-Roger- skrev:Haha, läste "12subbar blir 10 till". Tyckte de verkade lite klena....
UrSv skrev:Och jag har ju 6 st i silvermetallic. Riktigt fina. Men man måste ju komma till skott...
Var de egentligen inte tänkta att ha i butik för att förevisa de olika färgerna som fanns men att de helt enkelt inte kom till användning innan modellen försvann?
MagnusÖstberg skrev:Nattlorden skrev:Något billigt, men snyggt skräp som uppgraderas?
Notera att det net finns några elementhål alls innan de hamnat i min jigg.
Det är lådor som aldrig kom hela vägen i produktionen innan serien las ner. Mycket välbyggda lådor, baffeln är 16mm och MDF-lådans lack är magisk!
Om det är en uppgradering är väl tveksamt, men det är åtminstone bekvämt. Och lådorna blir högohmiga och trevliga att parallellkoppla.
Nattlorden skrev:MagnusÖstberg skrev:Nattlorden skrev:Något billigt, men snyggt skräp som uppgraderas?
Det är lådor som aldrig kom hela vägen i produktionen innan serien las ner. Mycket välbyggda lådor, baffeln är 16mm och MDF-lådans lack är magisk!
Om det är en uppgradering är väl tveksamt, men det är åtminstone bekvämt. Och lådorna blir högohmiga och trevliga att parallellkoppla.
Ja, det var ju därför jag trodde du monterat ur originalelementen...
MagnusÖstberg skrev:Nattlorden skrev:MagnusÖstberg skrev:
Ja, det var ju därför jag trodde du monterat ur originalelementen...
Hur skulle det gått till. Det fanns ju inga hål för några element som du ser på bilderna?
Varifrån skulle jag monterat ur dem?
MagnusÖstberg skrev:NADifierad skrev:Snygga lådor.
Är det något du fått specialtillverkat?
Och är det de berömda 20 ohms Tangbandselementen?
Visst är det TB-elementen!
NADifierad skrev:Tror inte Magnus vaknat än, så jag dristar mig att svara.
Det var en begränsad batch från Madisound.
De som Ola 68, och sedermera jag använde till våra linjekällor.
MagnusÖstberg skrev:NADifierad skrev:Tror inte Magnus vaknat än, så jag dristar mig att svara.
Det var en begränsad batch från Madisound.
De som Ola 68, och sedermera jag använde till våra linjekällor.
Stämmer bra!
Tangband TGW3-560SE som var ett begränsat parti.
Sa ju att du skulle känna igen något. Elementen kommer från dina gamla linjekällor![]()
Oerhört glad att jag rådde dig att använda de elementen![]()
Kalejdokom skrev:Besviken. Trodde att det skulle bli 22 surrar i ett rum...![]()
![]()
Kinalådor?
Johan_Lindroos skrev:Kalejdokom skrev:Besviken. Trodde att det skulle bli 22 surrar i ett rum...![]()
![]()
Kinalådor?
Tur för mig. Då kanske jag leder fortfarande med 14 surroundhögtalare.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 25 gäster