Jaha, det är ett hemma bygge med Dynaudio 21W54 + en seas Excel T25CF001 eller vad den heter.
Jag hade slarvat när jag skrev ut schemat på filtret. Diskanten var felkopplad. Nu har jag kopplat om den. Nu både mäter det och låter *** så mycket bättre. Men fortfarande är förståss basavstämningen 10Hz för låg. Och diskanten lite för hög i nivå, den ska ner ca 2 dB. Ska kolla om jag har komponenter hemma för att lösa det nu på stört
I övrigt är det svårt att säga exakt hur tillförlitliga mätningarna är. Jag får lite olika resultat beroende på vilken samplingsfrekvens jag använder för mätningen. Det finns en "smooth"-fuktion i justMLS och kör man med ⅓ eller ½ oktaktavs "smoothning" (snygg svengelska där) så ser det helt OK ut. Tyvärr vet jag inte hur detta fungerar rent matematiskt, så jag kan i nuläget inte dra några slutsatser om detta.
Edit: Det står TCM110 på micken.
Edit 2: Ny bild
Bättre va?
Edit 3: Delningen ligger på ca 2,2 kHz eller nåt. Basen börjar rulla av rätt tidigt för att kompensera för baffeln, en sugkrets ser dock till att nivån ligger skapligt högt till ca 1,5 kHz där den dyker ganska snabbt. Diskanten börjar rulla av vid kanske 3,4-4 kHz och rullar av med ca 12dB/oktav.