Moderator: Redaktörer
STDI skrev:Baffel skrev:Jag kör en rövare. Han vill ju bli av med dina grejer . Jag bjuder 1000 kr.
Beror väl på skick i och för sig. Carlssonplanet skriver:
Begagnatpriser idag: 100:- uppemot 1500:- för perfekta kompletta men orenoverade par.
Seriöst renoverade par med alla element bytta kan kosta uppemot 8.000:-. Det är de värda.
Får väl kolla och lyssna på dem först .
Jag har inga synpunkter på ditt bud. Men jag anser mycket av det som står på carlssonplanet som ej uppdaterat. Priserna tycker jag är väldigt konstiga ibland. 100 kr är extremt billigt. Någon som säljer för det är antingen ointresserad eller ovetande. Även 1500 kr är billigt i dagens läge.
Nattlorden skrev:STDI skrev:Baffel skrev:Jag kör en rövare. Han vill ju bli av med dina grejer . Jag bjuder 1000 kr.
Beror väl på skick i och för sig. Carlssonplanet skriver:
Begagnatpriser idag: 100:- uppemot 1500:- för perfekta kompletta men orenoverade par.
Seriöst renoverade par med alla element bytta kan kosta uppemot 8.000:-. Det är de värda.
Får väl kolla och lyssna på dem först .
Jag har inga synpunkter på ditt bud. Men jag anser mycket av det som står på carlssonplanet som ej uppdaterat. Priserna tycker jag är väldigt konstiga ibland. 100 kr är extremt billigt. Någon som säljer för det är antingen ointresserad eller ovetande. Även 1500 kr är billigt i dagens läge.
100 gäller väl orenoverade i dåligt skick?
nuffe skrev:Mitt andra DIY projekt var att bygga högtalare med gjutrör i papp. Hade lånat Vance Dickasons "Loudspeaker cook book" på biblan.
Sågade av ett cirkel segment brett nog för en 6,5 tums bas. Limmade en skiva spån på längden och i resp ända.
Man behövde INTE förstärka pappen på nåt sätt, den var ca 5 mm tjock. Vibrationer kändes bara på toppen o botten. Inget alls på sidorna. |...]
Baffel skrev:Tackar för tips! Och den där boken ska låna.
Tja det kan väl vara ett vettigt nybörjarprojekt. Skippar det där med att gjuta. Jag prövar mig fram pö om pö. Det får ta den tid det tar.
nuffe skrev:Baffel skrev:Tackar för tips! Och den där boken ska låna.
Tja det kan väl vara ett vettigt nybörjarprojekt. Skippar det där med att gjuta. Jag prövar mig fram pö om pö. Det får ta den tid det tar.
Vill minnas att det svåraste var att såga av röret på längden, jag gjorde det på frihand men en jigg vore nog bra.
Nej det inte basreflex rör vi pratar om, MacBruce.
Henrik
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 56 gäster