Jag tycker i alla fall att du ska smörja upp. Kan man ju göra i förebyggande syfte , dessutom.
Kolla reläet., reläer? Har hört att det kan ställa till det med obalans . Testade det själv på en HK , med samma problem (skillnad ljud mellan kanalerna) , men jag smörjde samtidigt. Det blev bra. Vet ej vad som det berodde på dvs, att det blev bra.

Obs ! Eller halvbra. Det funkade ett tag . Det visade sig sedan att lödningarna till bas och diskant var dåliga/lösa.

Det är fixat nu så nu funkar den som den ska, dvs ingen obalans. I mitt fall var det främst lägre tryck i basen på ena kanalen.
Googlat på ditt problem? Det specifikt för Pioneer SX-434? Vad dyker upp då?
Här har du servicehandbok, schema osv.
https://www.hifiengine.com/manual_libra ... -434.shtmlTestat med hörlurar? Inget fel på högtalarna? Bytt höger vänster mellan högtalarna så du kan utesluta dem? Inget fel på kablarna mellan förstärkare signalkälla? Dålig kontakt , kontaktdon? Växlat dem med? Lika bra att utesluta , steg för steg innan det ska börja pillas med att byta ut komponenter i förstärkaren . Vilket det för övrigt kan röra sig om , felet dvs.