Kan man använda edge till till en tl? tex Ariel.
Eller måste man ta hänsyn till något mer?
Moderator: Redaktörer
Svante skrev:Edge tar ingen hänsyn till lådprincip. Dessutom är det ju så att en normalt dimensionerad TL-högtalare endast strålar låga frekvenser från ledningen, och höga frekvenser strålar från elementet, precis som en sluten låda, eller basreflex också för den delen.
Så Edge borde räkna riktigt om du bara ritar upp baffelmåtten och sätter elementet på rätt ställe.
Jocke skrev:TL är ju inte så där vansinnigt populärt här även om jag gillar principen. Nu tror jag inte att baffeln är så intelligent att den fattar vad det är för princip bakom elementet. Hur går det med bygget, förresten? Har du kommit igång?
/Jocke
andre skrev:Jocke skrev:TL är ju inte så där vansinnigt populärt här även om jag gillar principen. Nu tror jag inte att baffeln är så intelligent att den fattar vad det är för princip bakom elementet. Hur går det med bygget, förresten? Har du kommit igång?
/Jocke
Kommit igångvilket bygge syftar du på? det har hunnit bli några stycken
Jocke skrev:andre skrev:Jocke skrev:TL är ju inte så där vansinnigt populärt här även om jag gillar principen. Nu tror jag inte att baffeln är så intelligent att den fattar vad det är för princip bakom elementet. Hur går det med bygget, förresten? Har du kommit igång?
/Jocke
Kommit igångvilket bygge syftar du på? det har hunnit bli några stycken
Nog "spånade" du om att montera andra element i ett par THOR?
/Jocke
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 63 gäster