Moderator: Redaktörer
Amazonen skrev:Tack för infon. Jag räknade fram att volymen skulle va 5 liter och tänkte att ca 1l avgår för element etc invändigt så 4 liter användbar volym sisådär. Uppgiften om att f1 är 14 liter indikerar att inkromet just tar upp 1 liter då det nämns att f1 är 13 liter där dämpningen av den beskrivs hur den ska gå till i kompendiet om 3 och 2 vägarna. Fördjupning i om V1 är användbar som frontsystem ned till 80Hz ihop med sub finns i min tråd här viewtopic.php?f=16&t=72183&p=2186241#p2186241 Bidra gärna med inlägg i den så stannar vi här i denna.
RogerGustavsson skrev:Amazonen skrev:Tack för infon. Jag räknade fram att volymen skulle va 5 liter och tänkte att ca 1l avgår för element etc invändigt så 4 liter användbar volym sisådär. Uppgiften om att f1 är 14 liter indikerar att inkromet just tar upp 1 liter då det nämns att f1 är 13 liter där dämpningen av den beskrivs hur den ska gå till i kompendiet om 3 och 2 vägarna. Fördjupning i om V1 är användbar som frontsystem ned till 80Hz ihop med sub finns i min tråd här viewtopic.php?f=16&t=72183&p=2186241#p2186241 Bidra gärna med inlägg i den så stannar vi här i denna.
Jag får volymen till ca 5.7 liter.
danfra skrev:Jag vet att det presenterades ett justerat filter för 2v-2m i en senare MoLT som skulle justera en aning ”fet” klangbalans. Jag kan leta i mina MoLTar om du vill. Presenterades i frågespalten vill jag minnas.
Användare som besöker denna kategori: sammel och 36 gäster