Hej!
Jag äger 2st Harman kardon Go play den andra bättre versionen.
Ikväll så provade jag att koppla in dom till ett å samma uttag i en mp3 spelare till en 6,3mm kontakt med hjälp av en sån där splitter så att jag får ut 2 uttag.
Musiken låter bättre när jag kör högtalarna som ett par!
Men min tanke är att kunna koppla dom till en gammal Tandberg Huldra 8 reciver eller är det en dum ide?
I så fall kanske jag behöver leta någon slags övergång då det är Din kontakter och dom dux högtalare som jag haft dom inkopplade till har ju varit ganska klena i ljudet om man bortser från mina Klipsch B3 som jag använder i mitt träningsrum.
Tänkte på om jag måste använda mig utav någon slags din hane med övergång som ger ut tele uttag i stället.
Precis som när jag kopplade in min Sansui radio del i tandbergaren så fick jag använda mig utav din-rca.
Då skulle jag kunna ha högtalarna på köksbordet och receivern stående på skänken.
Det känns som om Sonab Od-11 hade varit mer optimalt tidsmässigt till denna receiver men dom har ju fått kultstatus så dom känns lite överdrivet dyra även renoveringsobjekt.
Är det någon som har några ider?
Mp3 spelare har jag ju kört via tape utgången.
Så då borde det gå att hitta något sätt att koppla in högtalarna via din antingen hörluraruttaget eller dom aktiva högtalarutgångarna som säkert var ämnade för aktiva högtalare typ subwoofer därför så har dom lägre utsignal.
Om jag skulle använda mig av dom vanliga din högtalarutgångarna så kanske signalen skulle bli för hög?
Ändå har ju din lägre uteffekt av någon anledning som kanske hörde ihop med dåtidens teknik och känslighet.