Moderator: Redaktörer
idea skrev:Varför krångla till det med funderingar och tolkningar - RTFM! Där står ju hur du skall justera in DC och tomgångsström - nog så.
Kenta skrev:...
Hur ska man tolka detta, i specifikationerna ska "idling current" vara 16mV (32mV) och i justeringsproceduren ska det vara 16mv.
Är det så att högtalaromkopplaren ska vara i 4 Ohms läget för att justera till 16mV och/eller i 8 Ohms läget för 32mV?
idea skrev:Kenta skrev:...
Hur ska man tolka detta, i specifikationerna ska "idling current" vara 16mV (32mV) och i justeringsproceduren ska det vara 16mv.
Är det så att högtalaromkopplaren ska vara i 4 Ohms läget för att justera till 16mV och/eller i 8 Ohms läget för 32mV?
Jag har visst läst igenom alla frågor och är fortfarande förvirrad över frågeställningen.
Det står ju helt tydligt i manualen hur man skall justera, varför ifrågasätta det? Siffran inom parentes är någon slags extra info som man inte behöver bry sig om vid justeringen och om man inte tror att den anger vilken tomgångsström man kan förväntas mäta upp när omkopplaren är i 4 ohmsläget så får man väl kolla med tillverkaren, alternativt mäta upp den, istället för att komma med konstiga hypoteser.
944_Driver skrev:På en ritning brukar mått inom parantes vara mått som man inte ska tillverka efter utan de finns där som information. Jag tolkar detta på samma sätt. Justera enligt instruktion, och vill du ändå veta hur det beter sig i andra läget så säger värdena inom parantes det, men du ska inte justera enligt det.
// Magnus
jonasp skrev:Jag tror 32 mV är för bryggkopplat läge.
Kenta skrev:944_Driver skrev:På en ritning brukar mått inom parantes vara mått som man inte ska tillverka efter utan de finns där som information. Jag tolkar detta på samma sätt. Justera enligt instruktion, och vill du ändå veta hur det beter sig i andra läget så säger värdena inom parantes det, men du ska inte justera enligt det.
// Magnus
Information om vadå?
Jag har justerat till 32mV i 8 Ohms läget, kopplat om till 4 Ohms läget och mätt 24 mV.
Jag har justerat till 16mV i 4 Ohms läget, kopplat om till 8 Ohms läget och mätt 21mV.
Jag har justerat till 16mV i 8 Ohms läget, kopplat om till 4 Ohms läget och mätt 12,5mV.
Detta är genomsnittsvärden mätt uppkopplat enligt manualen, varje värde ska delas med 2 för att få värde per emitter.
Emittermotstånden är på .27 Ohm.
Vad säger dig detta?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster