xmag skrev:Jag är nog trött också, jag hänger inte riktigt med vad det gäller.
Jag tänkte på typ detta:

//Michael
Moderator: Redaktörer
xmag skrev:Jag är nog trött också, jag hänger inte riktigt med vad det gäller.
Michael skrev:xmag skrev:Jag är nog trött också, jag hänger inte riktigt med vad det gäller.
Jag tänkte på typ detta:
[ Bild ]
//Michael
4ohm
1kHz och 24 volt= 10,00 Watt
1kHz och 20 volt= 7,00 Watt <====
1kHz och 15 volt= 3,60 Watt
1kHz och 12 volt= 2,00 Watt
1kHz och 9 volt= 0,73 Watt
8ohm
1kHz och 24 volt= 6,00 Watt
1kHz och 20 volt= 3,92 Watt <==== - 1 Watt vid 0,1% THD.
1kHz och 15 volt= 1,65 Watt
1kHz och 12 volt= 1,00 Watt
1kHz och 9 volt= 0,36 Watt
xmag skrev:Här struntar jag i värmen och bara kör på med 4 ohms last. Värmehöjningen avtar vid 126 Grader.
Flera personer på nätet som byggt denna skriver att man måste ha en ordentlig kylfläns. Det kan jag intyga!
Min är säkert för liten nu:
Det lustiga är att kylflänsen har jag lånat från byggsatsen till den kinesiska mätapparaten!?
Den beskrivs här:
viewtopic.php?f=10&t=73401
EDIT:
"Pinnen" som syns sticka upp från IC'n är mätproben för temperaturen.
MacBruce skrev:xmag skrev:Här struntar jag i värmen och bara kör på med 4 ohms last. Värmehöjningen avtar vid 126 Grader.
Flera personer på nätet som byggt denna skriver att man måste ha en ordentlig kylfläns. Det kan jag intyga!
Min är säkert för liten nu:
Det lustiga är att kylflänsen har jag lånat från byggsatsen till den kinesiska mätapparaten!?
Den beskrivs här:
viewtopic.php?f=10&t=73401
Vad är det för en "bricka" som du har mellan IC:n och kylflänsen? Det ser inte ut som om den ger någon vidare "termisk kontaktyta". Lite kiselfett på båda dess sidor brukar inte hellar skada.EDIT:
"Pinnen" som syns sticka upp från IC'n är mätproben för temperaturen.
rikkitikkitavi skrev:Vi kan följa med även om du bara ställer frågor, men då får du vara beredd på att utveckla frågeställningen också för att få bättre svar
grenander skrev:Då får du använda en trafo på 2 * 18Vac eftersom utspänningen likriktat är ungefär 18 * 1,414
Angående effekt så behöver du en trafo på ungefär 180 VA dvs VA = 2 * 18V * 5A
mvh Johny Grenander
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster