Ljudinspelare sökes

Hemmapulare debatterar lämpligen i detta forum.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
heliac

Ljudinspelare sökes

Inläggav heliac » 2023-09-06 17:54

Jag söker en apparat/minne där man kan spela in ett ljud för senare triggning/uppspelning. Mono duger. Rent krasst kanske det skulle gå att använda ett kassettdäck med mekaniska knappar och bara bryta strömmen medans playknappen är nedtryckt. Då borde det ju börja spela när strömmen kommer åter.

Jag tror det finns mindre skrymmande lösningar men kan inte hitta nåt lämpligt. Ingen som vet om någon manick som kan lösa just detta?

Användarvisningsbild
PerStromgren

Re: Ljudinspelare sökes

Inläggav PerStromgren » 2023-09-06 21:10

Vad ska trigga uppspelningen?
... tycker jag!

Per

Användarvisningsbild
peterh

Inläggav peterh » 2023-09-06 21:14

heliac skrev:Jag söker en apparat/minne där man kan spela in ett ljud för senare triggning/uppspelning. Mono duger. Rent krasst kanske det skulle gå att använda ett kassettdäck med mekaniska knappar och bara bryta strömmen medans playknappen är nedtryckt. Då borde det ju börja spela när strömmen kommer åter.

Jag tror det finns mindre skrymmande lösningar men kan inte hitta nåt lämpligt. Ingen som vet om någon manick som kan lösa just detta?

En mobiltelefon ?
Älskar musik, driver numera Tubular-well, välljud med garanti.

Användarvisningsbild
Kalejdokom
ARTist

Inläggav Kalejdokom » 2023-09-06 22:06

Jag har flera olika varianter av digitalinspelare från Zoom. T.ex. deras minsta använder jag för enkla uppdrag. Den är verkligen busenkel att använda och ryms i bröstfickan:

https://www.thomann.de/se/zoom_f1_lp.htm

Användarvisningsbild
heliac

Inläggav heliac » 2023-09-06 22:43

Kanske var lite otydlig….jag vill kunna spela upp nåt som är förinspelat med hjälp av en triggning. Finns ju tex. såna grunkor i offentliga lokaler som spelar upp utrymningsmeddelande mm…skall triggas av en rörelsevakt eller ir-stråle

Användarvisningsbild
Ronnie

Inläggav Ronnie » 2023-09-07 08:24

Återgå till DIY-forum