Moderator: Redaktörer

juanth skrev:Bygger du dessa på beställning?![]()
Mycket tjusigt
MacBruce skrev:Du kan nog få praktiskt taget hur långa band du vill av vilken dimension som helst – om du svetsar ihop dem själv – vågar jag gissa efter att ha levererat automatik för hopfogning av bandsågblad (med bl.a. automatisk tandpassning och justering av längd map omgivningstemperaturen vid mätnings-tillfället), till ett av våra större företag som levererar bl.a sågblad och utrustning för att hantera sådana..
xmag skrev:MacBruce skrev:Du kan nog få praktiskt taget hur långa band du vill av vilken dimension som helst – om du svetsar ihop dem själv – vågar jag gissa efter att ha levererat automatik för hopfogning av bandsågblad (med bl.a. automatisk tandpassning och justering av längd map omgivningstemperaturen vid mätnings-tillfället), till ett av våra större företag som levererar bl.a sågblad och utrustning för att hantera sådana..
OK!
Svårt eller dyrt för en privatperson med en bandsåg hemma i garaget då.
Jag vet att sågverk med bandsågar brukar inte ha mer än 50-60cm såghöjd. En meter som efterfrågades här i tråden finns säkert men jag gissar att sådana band också är väldigt djupa för att behålla stabiliteten.
Min bandsåg kan såga 6-7 cm högt material om man vill men det är inte att rekommendera.
944_Driver skrev:Snyggt bygge! Mer av liknande projekt här på forumet
// Magnus
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster