Hej,
Jag kom över ett par JWS-högtalare och en Proson-förstärkare för inga pengar alls på marketplace häromdagen.
Jag är inte ny på DIY eller på ellära och lödning, jag har en liten verkstad osv så min tanke är att jag skall kunna rädda och uppgradera högtalare så det blir ok för hemmabruk.
Högtalarringarna är trasiga på några ställen men jag ser inga skador på själva högtalarelementen. Då dessa högtalare inte verkar vara något speciellt att ha tänker jag att jag köper nya? Eller är det en dålig idé?
NU TILL FRÅGORNA
1. Kan jag byta ut elementen "plug and play" med andra högtalarelement eller bör jag byta motstånden och/eller något mer?
2. Var får jag tag på nya högtalarelement och motstånd isf, några tips på sidor man kan handla? Jag hoppades det skulle vara enklare att hitta, men dessa borde vara likvärdigt? https://www.thomann.de/se/jbl_c1003.htm
3. Kan jag ens koppla dessa högtalare och denna förstärkare tillsammans?
4. Då jag inte ägt en förstärkare innan, kan jag använda den jag köpt för att koppla på en sub-woofer senare, eller har den "inte stöd" för det?
Tack på förhand,
M
(jag har sökt men inte hittat en tråd för detta så snälla hjälp mig hitta rätt om jag är på fel ställe)