Moderator: Redaktörer
Morello skrev:Jag säljer dock inte kort till den som avser bestycka med ryska rör.
smile skrev:Jag tycker mitt bidrag två sidor bakåt i tråden borde täcka ditt behov KG, flera nakna rör än så behövs inte!
smile skrev:Med kortslutning ingångar är det helt tyst i högtalarna, med signalkablar uppstår ett lågt surr vid avsaknad av signal, misstänker att det kommer ifrån Minidsp eller försteget.
Morello skrev:Igår beställde jag - hör och häpna - fyra 6n23p-rör från Ukraina; rören kommer från sovjettiden! Om inte rören kommer fram på grund av Putins dåraktiga anfallskrig, ser jag pengarna som ett bidrag.
PerCarlin skrev:Morello skrev:Igår beställde jag - hör och häpna - fyra 6n23p-rör från Ukraina; rören kommer från sovjettiden! Om inte rören kommer fram på grund av Putins dåraktiga anfallskrig, ser jag pengarna som ett bidrag.
Vad blev utfallet av mätningen på rören? Är de likvärdiga med ECC88?
Var rören matchande eller var det stor spridning mellan rören?
Jag har en uppsättning som jag överväger att sätta i ditt linjesteg, men har inte möjlighet att mäta dem. Så det blir lite av grisen i säcken utan mätadata.
Morello skrev:PerCarlin skrev:Morello skrev:Igår beställde jag - hör och häpna - fyra 6n23p-rör från Ukraina; rören kommer från sovjettiden! Om inte rören kommer fram på grund av Putins dåraktiga anfallskrig, ser jag pengarna som ett bidrag.
Vad blev utfallet av mätningen på rören? Är de likvärdiga med ECC88?
Var rören matchande eller var det stor spridning mellan rören?
Jag har en uppsättning som jag överväger att sätta i ditt linjesteg, men har inte möjlighet att mäta dem. Så det blir lite av grisen i säcken utan mätadata.
De jag köpte var tyvärr långt från nya och faktiskt obrukbara.
smile skrev:Däremot fick jag lite andra fenomen som jag inte hunnit felsöka ännu, vet inte om det beror på de inkopplade transformstorerna eller något annat.
Återkommer i ärendet senare.
Chris71 skrev:Kanske är fullkomligt vansinnig och fåfängt då jag har ett försteg kvar att bygga, men finns det på något sätt möjlighet att komma över åtminstone kretskort till detta bygge från någon surplus, eller ett inköp som inte blivit något av?
Morello skrev:Chris71 skrev:Kanske är fullkomligt vansinnig och fåfängt då jag har ett försteg kvar att bygga, men finns det på något sätt möjlighet att komma över åtminstone kretskort till detta bygge från någon surplus, eller ett inköp som inte blivit något av?
Jag tror det finns mönsterkort kvar, annars är det ju bara att beställa fler.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 7 gäster