Moderator: Redaktörer
juanth skrev:Välkommen till en värld av trianglar.
Chris71 skrev:juanth skrev:Välkommen till en värld av trianglar.
Det var fan värre än lustiga huset, tänk om man hade kunnat räkna ut hur något skulle bli innan man höfta på sågen, men på något sätt gick det hyfsat till slut.
Kan inte säga att jag är 100% nöjd med bakstycket som blev onödigt krångligt, men det gav ju nån extra liter.
Så nu skall det bara in lite bitumen, fluff och kablar och kanske leta rätt på någon snygg list så att det inte gör ont i ögon att titta på dem, men hann i alla fall dra det grova sandpappret så man får väl kalla det ett helt OK dagsverke. Nu blir det liter filterklurande kanske lite färg, har ju ingen aning om vad detta blir men är lite optimistisk och nyfiken.
Nattlorden skrev:Vilka tre väggar rör det sig om?
smile skrev:Stiliga, nu börjar ju designen bli riktigt smakfull!
Roligt att du kommer framåt med dina tankar och experiment.
Tack också för NHT:s baffelvinkel, jag tänkte senast här om dagen på att jag skulle stjäla den till ett eget bygge framöver...
Jag har läst att det påstås att män ofta tänker på romarriket, men det är uppenbarligen helt fel, baffelvinklar verkar det vara!?
sammel skrev:Snyggt Chris.
Nattlorden skrev:Wow... bland de mest designmässigt spännande formerna jag sett på DIY.
Chris71 skrev:Nattlorden skrev:Wow... bland de mest designmässigt spännande formerna jag sett på DIY.
Det tränade ögat ser ju att finishen bara är rudimentär för att få flytta in från garaget, men det sjukaste är att när man lite stolt frågar damen om form och storlek är lagom liten och diskret för att få husera i vardagsrummet, -Kunde du inte byggt dem så att de gick hela vägen från golv till tak så att det blivit lite med som en pelare som kunde bli en design feature?
Så vem vet vart detta kan ta vägen innan det är klart, hon hade ju naturligtvis missat tanken med en kompakt fullregister högtalare, men det öppnar ju upp spännande möjligheter.
Maarten skrev:Snygg rundning Chris och kul att du även postar mätningar!
Chris71 skrev:Skall verkligen försöka komma igång med spinorama på allvar i sommar.
Chris71 skrev:Nattlorden skrev:Wow... bland de mest designmässigt spännande formerna jag sett på DIY.
Det tränade ögat ser ju att finishen bara är rudimentär för att få flytta in från garaget, men det sjukaste är att när man lite stolt frågar damen om form och storlek är lagom liten och diskret för att få husera i vardagsrummet, -Kunde du inte byggt dem så att de gick hela vägen från golv till tak så att det blivit lite med som en pelare som kunde bli en design feature?
Så vem vet vart detta kan ta vägen innan det är klart, hon hade ju naturligtvis missat tanken med en kompakt fullregister högtalare, men det öppnar ju upp spännande möjligheter.
Kraniet skrev:Chris71 skrev:Nattlorden skrev:Wow... bland de mest designmässigt spännande formerna jag sett på DIY.
Påminner om mitt Ex då jag byggde mina vägghängda högtalare. Min tanke var ju att göra dom små och vägghängda så de skulle bli accepterade.
Varpå hon då sa "men måste dom inte vara stora för att det ska låta bra?". Där fick man för att man tänkte på WAF..
Men tydligen är det viktigare med WAF av en som person än av ens högtalare
Belker skrev:Vi spekulerar kring det formatet här: https://www.faktiskt.io/phpBB3/viewtopic.php?f=3&t=73409&p=2244637&hilit=gardin#p2244608
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 171 gäster