Moderator: Redaktörer
Maarten skrev:En intressant iakttagelse är jag vid svep har noterat att wo24p låter mer Sinus och sb17cac låter med 'sågtand' vid lägre frekvenser. Vilket jag antar beror på de olika distorsionsegenskaperna i lägre register.
Vidare, i bilden ovan har jag skrivit 'skrammel i lådan' runt 300 Hz. Jag är inte lika säker på det längre då jag mätt en väns mer välbyggda Rävar. Om det kommer från elementet, så är det ett skäl till att dela runt 400-450 Hz.
Kurben skrev:Har nu haft dessa ett tag och de låter fantastiskt! Jag är mycket nöjd.
Ett märkligt fenomen är dock när jag kör dessa med mina subwoofers. Det är bättre och mer bas när jag kör dessa utan subbarna aktiva? Kan det vara någon utsläckning fas mässigt i görningen? Då basarna på Rävelator är fasvända och de står bredvid mina subbar som är vanlig fas? Båda spelar ju samma frekvenser i det lägre registret. Har inte testat att fasvända subbarna ännu.
När jag kör Audyssey så påpekar den fasen på Räverlator, men jag tycker att Audyssey borde kunna hantera fasjusteringar och korrigera mina subbar automagiskt?
Froggy skrev:Maarten skrev:En intressant iakttagelse är jag vid svep har noterat att wo24p låter mer Sinus och sb17cac låter med 'sågtand' vid lägre frekvenser. Vilket jag antar beror på de olika distorsionsegenskaperna i lägre register.
Vidare, i bilden ovan har jag skrivit 'skrammel i lådan' runt 300 Hz. Jag är inte lika säker på det längre då jag mätt en väns mer välbyggda Rävar. Om det kommer från elementet, så är det ett skäl till att dela runt 400-450 Hz.
Om det kommer från elementet.
För SB17NBAC finns det ju flera mätningar på nätet där det inte är speciellt tydligt så hur ska man förklara detta fenomen?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 219 gäster