Calleberg skrev:Maarten skrev:Oj Calleberg, den var välgjord! Skulle passa till en större högtalare med riktigt stora element då den lär ha högt DI i hela arbetsområdet. Något för dig?![]()
(H3 var extremt låg, - under 0,02 % över 2 kHz @ 95 dB, synd att de inte hade med H2 också).
Jag tänker mig att en sån WG med hals anpassad för en Bliesma T34 och nån JBL 15 tummare skulle kunna bli mumsfilibabba...
Fast jag snubblade nyss över en "riktig" PA driver som verkar grymmare (om man skall tro mätningarna) och billigare... fast jag har inte plats heller för den delen
Eftersom jag är en sån underbar och generös men ochså ödmjuk människa tänkte jag dela med mig av detta PA driver "fynd" nygammalt förvisso men mätningarna är nya för mig.
Lite UÄ Utanför Ämnet (kolla Morrello Svenska för OT) men se det som inspiration/alternativ lösning/Distorsionsmässigt Riktmärke. (Men man bör nog försiktigt ifrågasätta mätningarna då de verkar väldigt mycket FÖR bra...)
https://josephcrowe.com/blogs/news/blie ... de-no-2439
Det intressanta är att detta är Jämförelseobjektet T34B ochså det i Biradialhorn