Tokoptimerad I-or port

Hemmapulare debatterar lämpligen i detta forum.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Chris71

Re: Tokoptimerad I-or port

Inläggav Chris71 » 2025-12-18 18:03

johaneriksson skrev:Bättre yta inuti porten samt enklare utskrift under prototypstadiet.

Jag fattar, tycker att det varit relativt problemfritt med räv storleken iaf så långt.
Lite minimal trådning i ytterhörnet, lite fartbegränsning avvärjer det mesta dock sen tog smärgelduken resten.
Bilagor
Rävportar.jpg
Rävportar.jpg (141.73 KiB) Visad 159 gånger
Rävport.jpg
Rävport.jpg (201.6 KiB) Visad 159 gånger

Neuhausen

Re: Tokoptimerad I-or port

Inläggav Neuhausen » 2025-12-18 18:09

Tack för bilderna på den nuvarande porten, så länge man inte vill ha en 3d skriven ytfinish och kan tänka sig en snabb slipning så tycker jag att det ser mycket bra ut.

Man kan välja att skriva ut den nya i en del eller som flera delar. När man delar den så kan man skriva den så att det blir lite bättre finish inne i porten. Men inget förhindrar att man skriver ut dem i ett stycke och kanske får putsa lite på dem.

De nuvarande är inte lämpade för delning på det här sättet.

Vill man ytbehandla porten så att den inte ser hemmaskriven ut så är nog den nuvarande porten snyggast. Men vill man använda porten som den kommer ur skrivaren så har den nya stor fördel.

Det står en låda med en Bambulab P1S i hallen sedan några timmar tillbaka. Det skall bli intressant att pyssla med lite senare. Men jag har alltid haft lite svårt för 3d utskrifter då det ofta ser så ofärdigt ut, de fina resultaten en del fått här på forumet hjälper till att bryta ner motståndet.

Föregående

Återgå till DIY-forum