Dessa lådor skiljer sig nämnvärt från Räv beskrivningen gällande baffelstorlek som ni ser. Det är ett medvetet avsteg då dessa kommer att hängas på vägg och där en av dessa kommer att hänga är på en vägg man passerar mycket nära när man går in i rummet. Av den anledningen så har jag valt att platta till dessa ordentligt och djupet är endast 10cm. Det var det minsta jag kunde välja för att få tillräckligt avstånd till magneten på SB17 så hålet bakom kan ventileras ordentligt.
Lådorna är tillverkade i 16mm MDF på baksida samt sidor och 19mm MDF på framsidan för att lämna lite marginal vid nedfräsing, samt såklart att jag hade lite spillbitar av 19mm mdf kvar sedan tidigare.

Har dock behållit måtten från Räv när det gäller placeringen av diskant samt bas relaterat till toppen av lådan, vet inte hur mycket jag kommer att behöva justera filter för detta samt att den kommer hänga på vägg men det får jag mäta fram.

Kommer även att testa olika portar. Dessa ritningar har jag fått från Neuhausen och det är två varianter som ska testas. Vanliga porten samt microporten som är från tråden "Tokoprimerad I-or port.
Jag har tillgång till Umik samt Dats V3 så det kommer att mätas och presenteras vartefter.
Däremot är mina kunskaper för bra mätning begränsade så ni kommer få guida mig kanske senare med lite tips och tricks.
Tanken är dock att de skall mätas direkt på vägg för att kunna kompensera för detta.