Jag har just fått hem en massa MDF-bitar i olika former för ett lite unikt högtalarprojekt och vill tipsa er självgörare om stället.
De utlovar 1mm tolerans på alla bitar och levererar från Nederländerna hem till porten (Postnord kom ända fram till lägenhetsdörren med ena kollit).
Man väljer träslag/tjocklek, former och storlekar på deras sajt; http://www.tosize.se. Sågschema skapas automatiskt och priset uppdateras för varje bit, precis som med vilken webbshop som helst.
Det går att få viss avfasning på bitarna men jag märkte att det var ganska kostsamt, så bäst verkar de om man behöver udda former 2D-utskurna.
Den här traven med 9 olika former och totalt 32 bitar + spill kostade 2500:- inkl. leverans. De två 12mm MDF-skivorna hade kostat 1300:- på Bygg-Ole.
Nu är de noggranna och väldigt snälla med snittkostnaden på mitt lokala Bygg-Ole, så behöver jag bara rektangulära bitar till nåt projekt fortsätter jag kanske att vända mig dit. Å andra sidan är det väldigt betryggande med tolerans-garantin hos ToSize.
Önskar att man hade kunnat få färdiga hål också, men de erbjuder ingen utskärning på insidan av bitarna.
Det enda negativa var annars relativt små skador på 2 hörn.