Den där skulle sitta fint, men inte för 16.000:- st...lutar mera åt 4500:- för två.
Jag ska bygga ett kompakt PA som ska va vädertåligt och klara minst 500 watt RMS (om den konstiga termen används här

Denna högtalaren ska kunna stå mitt på en gräsmatta och spela så fönstren skallrar utan att låta allt för förvrängd. Prio 1 är bastryck, prio 2 är tydlighet, prio 3 är ljudkvalitet - så är nog de flesta budget PA uppdelade gissar jag.
Jag hade tänkt mig en 15"bas med högt xmax och hög effekttålighet i en portad låda och ett horn med en 1tums driver, alternativt en mid och en tweeter. Där behöver jag förslag på bra element. Jag har redan kollat in mig lite på excellence serien, men kom gärna med förslag!
Finns det kompakta hinderloppslådor som ger en jämn pa-dhunk i bottenregistrena, eller är den konstruktionen enbart för bandpassapplikationer?
Eventuellt ska det byggas ett matchande 18" horn till och kopplas med dansbandspinne, men det är en senare historia - problemet är bara om man ska satsa på en 12" bas nu, eller 18 tummaren kommer till sin rätt, även med en 15 i "toppen"? Funderar också på omkopplingsbart delningsfilter när man kommer så långt som att bygga subbarna. Jag vill ha hela registret med i en enda låda från dag 1, men kunna fläska på än mera botten med subbarna - ett dilemma?
Sen är ju frågan i vilket material man ska bygga. Vilket tål mest stryk, smygande fukt och slitage - MDF, formplyfa eller tjock plywood? Såklart ska jag ha gummifötter, hörnskydd, stålgaller, överdimensionerade bärhandtag och utfräsningar för ölburkar ovanpå (skojar!). Sen ska det ju slutbehandlas med nåt urstarkt tvåkomponentsskikt, kanske golvlack.
Ja, önska kan man ju - vad tror ni? Var ska jag börja?