fin 3-polig teleplugg (typ walkman stereopropp 3,5 mm)

Hemmapulare debatterar lämpligen i detta forum.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Pinnick
inaktiv

fin 3-polig teleplugg (typ walkman stereopropp 3,5 mm)

Inläggav Pinnick » 2006-07-11 23:45

Som är enkla att löda fast rg62 på? Jag har letat på elfa säkert 10 gånger och lite andra ställen och inte hittat någon seriös 3,5 mm som man kan sätta fast lite grövre kabel i. Jag hade tänkt att göra en (eller flera) helseriös(a) 3,5mm teleplugg -> 2 RCA datorkabel.
Gärna någon lite dyrare som inte plasten mellan polerna smälter bort så det blir kontakt mellan h-v och/eller jord. Clas Ohlsons pläterade har jag testat några gånger men den smälter ju sönder eller också bryts ena polanslutningen av. Finns det ingen med porslinsisolatormaterial eller nåt? :)

Användarvisningsbild
papa

Inläggav papa » 2006-07-12 08:48

Hjälper det verkligen så mycket att köra kraftig kabel, det är ju ändå obalancerat om du ska köra till 2 enskilda RCA kontakter ?

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2006-07-12 09:22

3,5 mm duger ändå till något seriöst. Vad är det för apparat som har en sådan kontakt?

Även om du byter till 6 mm tele, så är RG62 på tok för grov. Jag använder RG174 och Neutriks 6 mm-tele från datorn.
Driver: www.sybariteaudio.se
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
Pinnick
inaktiv

Inläggav Pinnick » 2006-07-12 14:36

Seriös och audigy2 kanske rimmar illa i samma mening på ett hififorum.
Men jag är en seriös gamer 8) Men det är i alla fall ett audigy2 jag har som jag vill få lite ljud ur utan att behöva använda lakritssnören. Det har 3,5 mm kontakter, och sådana proppar brukar normalt som mest ta 5 mm kabel vad jag sett.
Men rg174 låter ju perfa eftersom den är 2,8 mm i diameter (iofs 2*2,8 = 5,6 men ändå)
Neutrik såg ut att ha rejäla 3,5 mm kontakter. Ska leta lite till dock

Tack Morello

Återgå till DIY-forum