Moderator: Redaktörer
soundbrigade skrev:Vid helvågslikritning gäller VDC=1,414*VAC. Alltsp av 24V får du 34V, men sedan måste hänsyn tas till att under en del av cykeln laddas filterkondingarna upp, under resten av cykel har du en urladdning - alltså måste man vara grundligare än så ...
swirve skrev:Jovisst vet jag det! O det blir ju perfa till TA-2022 som vill ha upp till 35-36 volt.
Grundligare hur då menar du??
soundbrigade skrev:swirve skrev:Jovisst vet jag det! O det blir ju perfa till TA-2022 som vill ha upp till 35-36 volt.
Grundligare hur då menar du??
Man måste räkna på upp- och urladdningsströmmar så man inte får rippel eller underspänningar.
Tänk på att formeln gäller utan last.
Ta hem PSU-designern från Duncanamp; http://www.duncanamps.com/psud2/index.html och testa dig fram.
swirve skrev:Jag vet inte om du har koll på AMP-5, men där är PSU:n redan färdig på kortet... Alltså räcker det ju att tillsätta trafo. Och efter att ha läst lite o pratat med folk så verkar det alltså inte vara några problem att parallelkoppla trafo:s av samma sort o storlek.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] och 68 gäster