Moderator: Redaktörer
soundbrigade skrev:Detta måste nämnas:
För massa år sedan skulle vi på RIFA göra ett test med uppvärmda kondensatorer i ett vacuumskåp. Jag stod för det elektriska.
Ett första test gav vid handen att kondensatorerna inte värmdes så bra det var tänkt, varvid mekanikchefen förslog att vi skulle sätta in en fläkt i skåpet ...![]()
![]()
paa skrev:soundbrigade skrev:Detta måste nämnas:
För massa år sedan skulle vi på RIFA göra ett test med uppvärmda kondensatorer i ett vacuumskåp. Jag stod för det elektriska.
Ett första test gav vid handen att kondensatorerna inte värmdes så bra det var tänkt, varvid mekanikchefen förslog att vi skulle sätta in en fläkt i skåpet ...![]()
![]()
Vi har en varmluftsugn, den fungerar!
soundbrigade skrev:paa skrev:soundbrigade skrev:Detta måste nämnas:
![]()
Vi har en varmluftsugn, den fungerar!
vacuumskåp
paa skrev:vacuumskåp
Morello skrev:Reglera temperaturn i skåpet medelst fläkt och tillse att den aldrig någonsin överskrider 30 C.
soundbrigade skrev:Morello skrev:Reglera temperaturn i skåpet medelst fläkt och tillse att den aldrig någonsin överskrider 30 C.
Det roliga var ju att vi skulle pumpa vacuum i skåpet. Hur pumpar man runt 120-gradigt vacuum????
paa skrev:Det är nog inte bara jag som läser fort men fel!
Klart att Morello svarar på trådämnet.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 104 gäster