Som ni kanske sett i min andra tråd ("15" basar som passar små lådor?") så har jag ett par 15" lådor som jag ska köpa två stycken halv-budget basar från MGR (dom är inte släppta än dock så jag kan inte beställa före den 20e). Men jag kan ju inte bara ha 15" basarna (såvida jag inte bara ska spela "Prodigy" låtar

Till 15" basar borde väl 6-6,5" mellanregister vara lämpliga och kanske dome diskanter på 1"?
Grejen är ju att jag inte vill kosta på jättedyra mellanregister + diskanter om det ändå kommer att stypa i basarna, eller att jag inte lyckas bygga nåra jätteavancerade filter, så därför skulle jag behöva nåra tips på mellanregister och diskanter som funkar om man vill ha ett helt okej ljud.
Data på baselementen om det skulle va till nån hjälp:
Eff.300 W. Imp. 8 Ohm. Känsl. 94 dB. Frekv. omf. 20-4000 Hz. Rek. deln.frekv. <500 Hz. Qts 0,52. Vas 236,16 Liter Fs 29,03 Hz. yttermått 387 mm. Baffelhål 353 mm. djup 150 mm. Vikt 4,1 kg.
Jag antar att jag skulle kunna köpa 6" mellanregister ur samma serie som basarna, men jag gissar på att det är bättre att lägga pengar på lite bättre mellanregister eftersom man säkerligen stör sig mer på om mellanregistrerna låter halv-taskigt än om dom lägsta 500 hz låter dåligt (rätta mig om jag har fel) för att inte tala om diskanterna som man kanske inte bör snåla in allt för mycket på.

Så vad tycker ni? Köpa 165 kr mellanregister ur samma serie som basarna eller kosta på bättre grejer?
Diskanterna jag först hade funderat lite på är MGR DT-4 som kostar 265 kr.

Så ge gärna förslag på mellanregister och diskanter som skulle kunna tänkas funka, dom bör ha en impedans på 8 ohm.
Tack på förhand! :)