en fasad list som sitter mellan elementen. Efter det montering av dämpmaterial och dämpvinge+ element o filter. Sedan är de klara!!

Det var kul att fanéra när man väl hade lärt sig knepen. Ett litet råd som jag kan bidra med är att man börjar med baksidorna följt av undersidan, då de första gångerna ev kan bli lite ojämna. Min erfarenhet är att det går alldeles utmärkt med vitlim och ett gäng tvingar, i mitt fall 6 st. För att motverka genomslag av limmet så kan man köra med plastfolie mellan fanéret och plattan som man trycker med, eller som jag, hyllplanet från en Ikeas Billybokhylla i ek. Ytan på
hyllplanet i fråga är väldigt slät o glatt, vilket gör att limmet har svårt att fästa på ytan. Jag slipade kanterna med en slipbräda som jag köpte på biltema och inte i något fall så fläkte jag fanéret. Överlag så är jag mycket nöjd med resultatet, även fast baksidan blev lite bucklig. Det gör ju inget då högtalarkonstruktionen är gjord för montering mot vägg. Ett tack till Waxxarn som peppade mig till att göra ytbehandlingen med fanér i stället för min taffliga lackering. Jag lovar att du är välkommen för provlyssning när allt är klart!

Här kommer en bild på resultatet och mer kommer när burkarna är helt klara!
/Arne