Har läst trådarna om detta försteg och tänker bygga ett själv.
Nu undrar jag lite på N5MD schemat, jag har modifierat det lite och lagt till en hörlurssteg med TPA152 från Texas Instruments.
Jag använder Eagle och ytmonterade komponenter i 1206-serien. Har hört att resistorer framförallt ska låta sämre än hålmonterade resistorer men finns det belägg för det? eller är det bara "snack"?
Efter att ha kollat lite i databladen är jag osäker på att jag har kopplat rätt på OPA2134 med Vdd, jag har kopplat efter det exempel som finns för ben 4 och 8, men dessa skiljer sig från det schema Nagref ritat. Finns det någon som kan komma med lite kommentarer?
Sen skulle jag vilja ha balanserat in, är det något jag ska tänka på då? Ska uppgradera cdspelaren nästa år och välja en med balanserat då, så jag vill ha ingångar till det också.
Sen tänkte jag fråga vilka potar som valts av de som byggt detta försteg? Själv skulle jag vilja ha en Elma, men samtidigt funderar jag på att använda en digital pot eftersom jag har några stycken liggandes av från Texas Instruments, men då blir det en massa knappar och det är inte snyggt layoutmässigt...hifi ska ju vara snyggt att titta på också...
Sen undrar jag över den här "optional" resistorn R19/R20 jag har nog missat vad de är "optional" för...nån som har ett förslag?
Tacksam för kommentarer...