Först monterade jag bort dörrsidan.

Sen tog jag loss plastbiten vid backspegeln där diskanten sitter.

Sen fick jag skära bort lite plast både i plastbiten och i diskanten för att den skulle rymmas. Sen limmade jag fast dem med smältlim.

Innanför gallret till diskanten satt en tunn skumgummibit som jag tog bort. Det kan aldrig vara bra att ha skumgummi framför en diskant.

Diskanten monterad på plats i dörren.

Då var det dags att ta loss basen, som var popnitad.

Sådär!

Sen var jag tvungen att såga ut nya distanser i mdf.

Och montera den nya basen.

Och löda fast dom nya kablarna i originalkablarna.

Här är filtren inkopplade. Ett längst upp i bild och ett hänger nedanför dörren.

Här har jag monterat tillbaks dörrsidorna. Filtret som hängde under dörren har jag limmat längst ner på insidan av dörrsidan.

Problemet jag märkte när jag var klar var att dörrarna inte gick att öppna inifrån. Jag hade satt fast vajjern i dörröppningshandtaget men glömt sätta fast ytterhöljet på vajjern, och det är ju inte bra!

Så jag ska fixa det imorgon, och då ska jag även sänka nivån på diskanten i filtret. Eftersom diskanterna sitter mycket mer on-axis så skriker dom onödigt mycket nu.
Hur låter det då? Ja, betydligt bättre! Framförallt diskanten. Dom nya basarna är betydligt mer tungdrivna, så ett slutsteg skulle nog göra susen! Men för 1100 spänn och några timmars skruvande så tycker jag att det blev mycket bil-hifi för pengarna!