Moderator: Redaktörer
mongo skrev:Audaxarna går inte att få tag i...., Audax säljer inte lösa element längre.
Sen det här med känsligheten på pappret tar jag med en stor nypa salt.
Har jämnfört en klase element i verkligheten och pappret, men resultatet blev väldigt skiftande....
Gällde iofsig ett sub-bygge, bäst verkningsgrad gav en Peerless-bas som på pappret hade lägst.....
Morello skrev:Hummmm, menar Castor att man bör använda öronen för att mätra känslighet och verkningsgrad?
Castor skrev:ok... du har helt rätt... ! jag medger att jag har fel. själv har jag aldrig mätt tyvärr så jag kan inte säga så jättemycket om det. jag vill verkligen lära mig mäta men LSPcad är så förbenat avancerat när det gäller mäta....
vilket program använder du själv?
Haakan_W skrev:vad är det för fel på tombstone? det klarar tom jag av att mäta med...
Martin skrev:GrodanB: Det gäller bara att förstå hur allt hänger ihop. 2.83V motsvarar 1W i 8ohms resistiv last.
mongo skrev:Audaxarna går inte att få tag i...., Audax säljer inte lösa element längre.
Sen det här med känsligheten på pappret tar jag med en stor nypa salt.
Har jämnfört en klase element i verkligheten och pappret, men resultatet blev väldigt skiftande....
Gällde iofsig ett sub-bygge, bäst verkningsgrad gav en Peerless-bas som på pappret hade lägst.....
mongo skrev:Har ett par golvare med 6" Audax HM170 aerogel och ett par band-diskanter.
Byggde dom för stora medvetet för att kunna komplettera med ett element till. Har haft sand i så länge.
Låter mycket bra, men saknas lite tryck i basen...
Har beställt ett par Peerless 830874 som ska hjälpa till.
Dom kommer att sitta längst ner i lådan, tips på lämplig delning....., räcker 6 db, typ 100 hz? eller lite högre upp men 12 db? Spolarna blir ju ganska stora...., dvs dyra...
mongo skrev:Har ett par golvare med 6" Audax HM170 aerogel och ett par band-diskanter.
RogerGustavsson skrev:mongo skrev:Har ett par golvare med 6" Audax HM170 aerogel och ett par band-diskanter.
Vad är det för banddiskanter som låter sig köras med 6-tummarna? Audax aerogel har alltid sett ut att ha rätt taggig frekvensgång uppåt i frekvens. Ska väl till en rätt låg delningfrekvens och hur klarar bandiskanterna det?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 163 gäster