Hjälp med "S/PDIF-reciever circuit" till min DAC

Hemmapulare debatterar lämpligen i detta forum.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
negascout

Hjälp med "S/PDIF-reciever circuit" till min DAC

Inläggav negascout » 2007-02-11 18:22

Hej!

Jag har byggt en DAC med DIR9001 o PCM1798. Allt funkar jättebra med TOSLINK. (Ni kan kolla min medlemspresentationstråd för mer info). Nu skulle jag vilja köra både TOSLINK o S/PDIF. I databladet till DIR9001 står det bara "receiver circuit" när det gäller S/PDIF. Jag har hittat kopplingscheman till Crystals mottagare CD8416. Men inget till DIR1703 eller DIR9001.

Jag kankse slår jag in öppna dörrar, kanske jag använda samma kretslösning till min DIR9001??

Kan nån hjälpa?

//Josef

Användarvisningsbild
Slartibartfast
Redaktör / Adeptfjant

Inläggav Slartibartfast » 2007-02-11 21:45

Hej Josef! Välkommen till faktiskt.se. :)

Jag kanske missförstått din fråga, men toslink är ju ett anslutningssystem för optisk överföring, exempelvis genom överföringsstandarden vid namn S/PDIF. Det håller du med om? Isåfall, vad är det du vill göra? ;)

[slrt]
admin

Användarvisningsbild
negascout

Inläggav negascout » 2007-02-12 01:34

Hej o tack! :)

Det var nog jag som formulerade frågan på ett konstigt sätt.

Jag har använt mig av en alldeles sprillans receiverkrets från Burr Brown (DIR9001). Och jag kunde inte hitta några exempel nånstans på hur just koppling via RCA skulle göras, det var det jag menade.

Efter att ha läst på lite i databladet ser jag att det inte skall vara någon skillnad med föregångaren DIR1703. Och till den har jag hittat exempel! Så jag tror jag har svar på min fråga nu :)

//Josef

Användarvisningsbild
Michael
LEDaren

Inläggav Michael » 2007-02-12 16:42

negascout skrev:Efter att ha läst på lite i databladet ser jag att det inte skall vara någon skillnad med föregångaren DIR1703. Och till den har jag hittat exempel! Så jag tror jag har svar på min fråga nu :)
Den är i alla fall långt ifrån samma som Crystals mottagare.
Verkar även vara skillnad på DIR1703 och DIR9001. Den förste har data CMOS ingång (30% - 70%) och den andre 5V tolerant TTL ingång.

//Michael

Återgå till DIY-forum